Analyseinstitutter på doping!

Mere end 80 % af alle kvantitative undersøgelser besvares af den samme lille gruppe mennesker, hvilket udgør et stigende demokratisk problem i Danmark.

Internettet er en stor fristelse for analysebranchen i jagten på hurtige præstationer.
I cyberspace kan man hurtigt og billigt gennemføre mange interview på én gang, specielt hvis man udlodder præmier og laver konkurrencer, hvor folk kan vinde ure og mobiltelefoner.

Et voksende antal analyseinstitutter benytter sig af denne mulighed. Problemet er bare, at de mennesker, der tiltrækkes af metoden, udgør en lille gruppe af mere end almindeligt villige deltagere, der elsker at deltage i spørgeundersøgelser. Hver for sig er disse personer medlem af mange paneler og ofte også af samme panel med forskellige e-mailadresser.

Danskernes stemme overlades således til en lille minoritet af befolkningen, som udfylder majoriteten af alle undersøgelser.

Klik og Læs mere

 
 

Christian Stjer
Af Christian Stjer, adm. dir. Voxmeter.
Klik her for at gå tilbage til blogoversigten.


Min
Twitter

Min
LinkedIn

Voxmeter
Facebook

Tilmeld
Nyhedsbrev