Analysenørdens blog

Analysenørden
Christian Stjer blogger om Customer Experience Management,
Markedsføring, Meningsmålinger, Konjunktur og Interviewkvalitet.

Analysenørd og adm. dir. hos Voxmeter.
Adm. dir. hos Voxmeter. Har arbejdet med kundedialogløsninger, meningsmålinger og analyseteknologi siden 1988.
Er far til seks, sportsglad og fritidsmusiker.

Christian Stjer
Christian
Stjer

Kvalitetssvigt i analysebranchen

Som analyseinstitut har vi ansvar for at levere et retvisende billede af vores kunders problemstilling. Desværre gennemføres stadig færre undersøgelser på videnskabeligt anerkendte principper. Årsagen er en presset økonomi, hvor man ikke som tidligere forholder sig kritisk til interviewmetoden. Voxmeter …

Godt nytår – med udsigt til økonomisk fremgang

I august i år skrev vi artiklen ”På vej ind i en højkonjunktur” 
Med gældsproblemerne i USA og Sydeuropa er vi nået de sidste kapitler i dramaet om finanskrisen. Spændingen består i, hvor konsekvent og hurtigt gældsoprydningen takles. Imens fortsætter …

Valid viden kan stimulere positiv udvikling i Afrika

Spot ligtornene og pin point de positive lommer, der gemmer sig i enhver generelt negativ udvikling. Det er måden at bryde den negative spiral, Kenya er inde i.

Den negative udvikling i Kenya fortsætter. Det kan vi dokumentere, med de …

Undersøgelse – CEM: 7 % af toplederne bruger kundeviden strategisk

62 ledere deltog i vores kvalitative studie, med fokus på kundedrevet ledelse.
Studiet har givet os en dybere forståelse af, i hvilken grad virksomhedsledere styrker forretningen gennem øget markedsforståelse – og stod efterfølgende med nogle meget interessante konklusioner.

Kun 7 …

Hvilken historie vælger man at fortælle?

Historien om en vestlig verden på afgrundens rand? Eller den om et dansk erhvervsliv, der rent faktisk ser ud til at have vendt nedturen?
Det kan være svært at overskue, hvor mange forskellige sæt briller man kan tage på, når …