Case: Globalt

Nilfisk-Advance har opnået ensartet markedsindsigt i foreløbigt 18 lande

Nilfisk-Advance har automatiseret og effektiviseret indsigten i 18 lande – og modtager kontinuerligt performancetal på afgørende touchpoints. Alt sammen bygget op via softwaren Catglobe, som håndterer processerne automatisk.

I dag har alle salgsaktører, salgschefer, landechefer, regionschefer og direktører op til CEO adgang til relevante performance-rapporter, baseret på valid markedsfeedback. Samtidig modtager de enkelte kundeansvarlige hver sin unikke PowerPoint-rapport, som genereres automatisk og indikerer præcis, hvad der for den enkelte medarbejder er vigtigt at handle på.

Tidligere var det ofte op til landechefen i hvert land at indsamle markedsviden. Det betød, at man handlede relativt forskelligt fra det ene marked til det næste. Derfor snakkede man forskellige ‘kundesprog’ og skulle ofte bruge længere tid på at overbevise hinanden og moderorganisationen om, hvad der var vigtigt.

Med softwaren Catglobe er der skabt et nyt, positivt og ensartet momentum, hvor alle taler samme sprog og handler ud fra kundernes reelle forventninger til markedet. Al markedsviden opdateres i realtid verden over, hvorfor Nilfisk-Advance – som er en stor organisation med mange touchpoints, et stort sortiment og endnu flere reservedele – i dag kan drive forretningen ud fra et ensartet aktualitetsbillede, der isolerer diversiteten, alt sammen i realtid for alle 18 markeder.

Alt dette betyder, at Nilfisk-Advance er mere fleksibel og træfsikker ved nye tiltag – Worldwide.