Fokusgrupper
 

Fokusgrupper

Voxmeter gennemfører fokusgrupper – enten i egne faciliteter eller over hele Danmark. Vores helt store styrker er, at vi har mange års erfaring, er logistisk effektive, og at vi lægger stor vægt på den enkelte kundes problemstilling.

Om Voxmeters fokusgrupper

Når vi afholder fokusgrupper, anvender vi relevante metoder og teknikker, der kombineres i henhold til projektets karakter og formål.

  • Vi leverer altid et letforståeligt, gennemført og kompetent analysedesign.
  • Vores rekrutteringsafdeling sikrer altid det rette antal deltagere i rette målgruppe.
  • Det er vores kendetegn, at vi altid overholder en kundes deadline.

Vores rekrutteringsgrundlag består af tusindvis af mennesker, som har deltaget i kvantitative undersøgelser og sagt ja til at deltage i kvalitative studier. Vi har således på forhånd et stort kendskab til deres profil.

Vi står til rådighed som sparringspartner gennem hele processen, lige fra valg af problemformulering og spørgeramme til anbefalinger i forhold til den videre proces.

Hvornår skal du anvende fokusgrupper?

Fokusgrupper er yderst anvendelige i en indledende fase eller i en evaluering. Kvalitative tilgange handler om at trænge ind bag facaderne. At give et nuanceret og detaljeret billede, hvor intet på forhånd er givet. I det kvalitative arbejde bruger vi oftest psykologer eller eksperter inden for et givet område.

En fokusgruppe er samtidig en god inspirationskilde. Det anbefales, at kunden møder op i kundesuiten, hvor fokusgruppen overværes via tv-monitor i selskab med analysekonsulenten. Ofte er det her, man som kunde får de fleste og mest nyttefulde input, og analyserapporten vil opleves mere operationel.

Voxmeter er garant for, at fokusgrupper altid forløber 100 % korrekt, både metodisk, praktisk og analytisk.

Analysesystem

Catglobe

Brancher

Brancher

Se video

Sådan rekrutteres vores panelmedlemmer

Anna M. Christensen
Anna M.
Christensen