Analyser
 

Kendskabs- og imagemålinger

Styrk din virksomheds image

Med kendskabs- og imagemålinger får I større forståelse for og systematisk viden om jeres virksomheds image og omdømme. Analyserne giver jer et værdifuldt grundlag for at styrke og udvikle jeres virksomheds brandingaktiviteter.

Få kundernes vurdering af jer og jeres konkurrenter

Voxmeters kendskabs- og imageanalyser giver jer et detaljeret indblik i danskernes og jeres kunders kendskab og vurdering af jer og jeres konkurrenter. Vi afdækker en lang række parametre, designet til netop jeres behov. På den baggrund får I overblik over, hvor I står stærkt, og hvor I står mindre stærkt – samt hvad årsagerne er.

En kendskabs- og imageanalyse kan f.eks. afdække følgende aspekter:

  • Kendskab til virksomheden, f.eks. ”top-of-mind”-kendskab
  • Overordnet indtryk af virksomheden
  • Produktvurdering
  • Vurdering af personalepolitikken
  • Om virksomheden er troværdig i sit mediearbejde
  • Etik og moral i virksomhedsledelsen
  • Pris kontra kvalitet
  • Troværdighed i udtalelser
  • CSR – Corporate Social Responsibility
  • NPS – Net-Promoter-Score
  • Associationsanalyse

Analysen kan også afdække virksomhedens håndtering af og image efter en specifik sag eller episode samt vurdere effekten af nye tiltag, eksempelvis indsættelse af en ny kommunikationschef eller et skift i brandingstrategien:

  • Indtryk af virksomheden efter X-episode
  • Vurdering af håndteringen af sag/episode
  • Ændret holdning til virksomheden blandt journalister/kunder/leverandører/konkurrenter
  • Ting, der kunne/burde have været gjort anderledes
  • Hvordan der informeres om X

Vi gennemfører både kendskabs- og imageundersøgelser som løbende, gentagne undersøgelser (tracking-analyser) og som enkeltstående undersøgelser. En enkeltstående image- og medieanalyse kan igangsættes og gennemføres hurtigt, og kan anvendes til at måle effekten af en bestemt indsats eller konsekvensen af en konkret sag.

Dernæst får I mulighed for at sammenholde resultaterne med to eller tre andre virksomheder efter jeres valg. Endvidere er det muligt at sammenkoble kundernes opfattelse med opfattelsen blandt leverandører, myndig­he­der, konkurrenter, journalister eller andre interessenter.

Analysesystem

Catglobe

Politisk Voxmeter

 
0 0
I dag

Voxmeter lige nu

Voxmeter lige nu