Bank blæser til kamp mod volapyk

BANK BLÆSER TIL KAMP MOD VOLAPYK

Kan korsang hjælpe bankmanden Lars til at blive volapyk-fri? Ny kampagne fra BankNordik, Magnetix og Octopuss er i luften.
Foto: Dansk Markedsføring

Halvdelen af danskerne fatter ikke banksprog, viser en ny undersøgelse, men nu gør BankNordik noget ved det. Ny kampagne signeret Magnetix er i luften, og Octopuss har produceret film. Se med her.

 

Kursskæring, ÅOP, hovedstol og overkurs. For nogle er det ganske almindelige bank-udtryk – for andre fuldstændig sort snak. Faktisk viser en undersøgelse fra Voxmeter, at halvdelen af danskerne ikke forstår banksprog.

Men banksnak må ikke være sort, lyder det nu fra BankNordik, som derfor i samarbejde med Magnetix er gået i luften med en imagekampagne, der skal rydde ud i de uforståelige fraser.

Målet er intet mindre end at blive ”Danmarks første volapykfrie bank”, for det er bankens ansvar at kunderne forstår deres bankrådgivere, så de ikke er mere rundforvirrede, når de går hjem, end da de kom.

– Det er jo en stor beslutning at købe hus eller bil, så det er vigtigt at have tryghed i de valg, man tager, siger Turið Finnbogadóttir Arge, der er forretningsdirektør hos BankNordik.

Dansk Markedsføring 01.11.18
Læs hele artiklen på Markedsforing.dk


Læs mere

Fakta om Uge SexFoto: Sex og Samfund