MARKEDSANALYSE AF DIN MUSIK

- På kun tre dage med CEM MusicTest

   Markedsprognoser   

   Profil af fangruppe   

   Markedsanalyse i alle lande   

   Repræsentativt lytterpanel   

   Musikevaluering   

   Ris, Ros & Anbefalinger   

FORDELE

MUSIKLISTE

MÅLGRUPPE

ANMELDELSER

MEDIER

FUNKTIONER

RAPPORT

BUY NOW

Musiklisten følges og nærstuderes af:

5 ratings and reviews

EKSPONÉR DIN MUSIK

   Lytterne   

   Radiostationer & Medier   

   Spillesteder & Festivaler   

   Streamingtjenester   

   Musikselskaber   

FORDELE

MUSIKLISTE

MÅLGRUPPE

ANMELDELSER

MEDIER

FUNKTIONER

RAPPORT

BUY NOW

Send din analyserapport til anerkendte musikanmeldere. Giv dem inspiration og valide markedsfakta, baseret på et repræsentativt lytterpanel.

5 ratings and reviews

LYTTERANMELDELSER

FORDELE

MUSIKLISTE

MÅLGRUPPE

ANMELDELSER

MEDIER

FUNKTIONER

RAPPORT

EFFEKTIV MARKEDSFØRING

Segmentering af din musiks fans:
Få ad vide hvem du skal sigte efter og hvad du bør kommunikere - og hvor.

Profil af fangruppe

Fx primært kvinder, under 30 år,
der mest hører musik i radioen,
gerne i arbejdstiden.

FORDELE

MUSIKLISTE

MÅLGRUPPE

ANMELDELSER

MEDIER

FUNKTIONER

RAPPORT

BUY NOW

Skab et stærk community omkring din musik. Cirkulér ratings og anmeldelser i dit netværk.

5 ratings and reviews

BOOST VIA SOCIALE MEDIER

FORDELE

MUSIKLISTE

MÅLGRUPPE

ANMELDELSER

MEDIER

FUNKTIONER

RAPPORT

BUY NOW

Benchmark for nye musiktests.
Mål dig selv med etablerede kunstnere.

Spørgeskemaet bliver sendt ud til et
uvildigt og repræsentativ publikum.

Hvor placerer dit nummer sig?

Repræsentativ undersøgelse

Resultaterne fra musik testen samles
i en detaljeret rapport med grafikker.

Detaljeret rapport

Personlig profil

Din personlige profil gør det muligt for
professionelle at genkende og kontakte dig.

Upload numre

Nemt og hurtigt kan du sætte en
repræsentativ test af din musik igang.

Du har kontrollen

Du bestemmer hvem der har adgang
til din musik og dine resultater.

5 ratings and reviews

MANGE FUNKTIONER

FORDELE

MUSIKLISTE

MÅLGRUPPE

ANMELDELSER

MEDIER

FUNKTIONER

RAPPORT

BUY NOW

5 ratings and reviews

   Radiostationer   

   Streamingtjenester   

   Musikselskaber   

   Musikagenter   

   Festivaler   

   Spillesteder   

PROMOVERING AF DIN MUSIK

Send en udførlig markedsanalyse til:

FORDELE

MUSIKLISTE

MÅLGRUPPE

ANMELDELSER

MEDIER

FUNKTIONER

RAPPORT

- På kun tre dage

- Musikevaluering
- Repræsentativt lytterpanel
- Markedsprognoser

- Markedsanalyse i alle lande
- Profil af fangruppe
- Ris, Ros & Anbefalinger

MARKEDSANALYSE AF DIN MUSIK

Gå til VoxHot Musiklisten

Musiklisten følges og nærstuderes af:

- Lytterne
- Musikselskaber
- Streamingtjenester

- Spillesteder & Festivaler
- Radiostationer & Medier

EKSPONÉR DIN MUSIK

Gå til VoxHot Musiklisten

EFFEKTIV MARKEDSFØRING

Segmentering af din musiks fans:
Få ad vide hvem du skal sigte efter og hvad du bør kommunikere - og hvor.

Profil af fangruppe

Fx primært kvinder, under 30 år,
der mest hører musik i radioen,
gerne i arbejdstiden.

Skab et stærk community omkring din musik. Cirkulér ratings og anmeldelser i dit netværk.

BOOST VIA SOCIALE MEDIER

PROMOVERING AF DIN MUSIK

Send en udførlig markedsanalyse til:

- Festivaler
- Musikagenter
- Musikselskaber

- Spillesteder
- Radiostationer
- Streamingtjenester

Gå til VoxHot Musiklisten

1. Promover din musik

2. Bliv vist på VoxHot-Listen

3. Se hvor nemt det er!

[caption id="attachment_19947" align="aligncenter" width="667"]

Adgang til CEM MusicTest

Fire enkle steps

PLAN - PRICE

Description

1. Gratis oprettelse 

Det tager under 5 minutter at

oprette dit helt eget lukkede

analyseværksted - helt gratis.

2. Upload musik

Du kan nemt og hurtigt

uploade din musik og selv

sætte dine tests i gang.

3. Undersøgelse 

Din musik sendes ud via et

spørgeskema, til et uvildigt

og repræsentativt publikum.

4. Analyserapport 

Lytternes evalueringer samles

i en analyserapport, som gør

dig klog på alt om dit marked.

Priser

Professionel analyse 1.475,- kr.

CEM MusicTests professionelle analyse er baseret på et repræsentativt uvildigt lytterpanel. Analysen dokumenterer markedet for din musik og tegner en profil af din musiks ideelle målgruppe. Du får lytternes evaluering og konstruktiv feedback. Og så får du adgang til at blive vist på den professionelle musikliste. Prisen er 1.475 kr. ex. moms (1.843,75 inkl. moms) uanset om analysen gennemføres i Danmark, Spanien, USA – eller et helt fjerde land. Alt sammen på blot 3 dage.

”Get It On Track” – Gratis version

Her kan du involvere dit eget publikum og få feedback på din musik. Det er dig selv der står for at dele spørgeskema med din musik ud i dit eget netværk. Dette gøres nemt, enten direkte fra CEM MusicTest, eller ved at bruge et unikt link (genereres af programmet) som du deler, enten via de sociale medier, sms eller e-mail.

Massere af fordele

PLAN - PRICE

Description

Eksponér din musik

Din musik bliver nem at

finde på den interaktive

musikliste. Og skaber community

via de Sociale Medier. 

Markedsdokumentation

Du får fakta for hvor stort

markedet er for din musik.

Og du måler din musik op

mod andre kunstnere. 

Segmentering

Du får en profil af din

musiks ideelle målgruppe.

Fx alder, køn, adfærd, geografi

– også internationalt.

100 % sikkerhed 

Du bestemmer hvem der

må se resultaterne.

Enten alle, eller kun bestemte

personer, du selv vælger. 

CEM MusicTest en Interaktiv musikliste

Repræsentativ

Musiklisten rangeres på baggrund af et uvildigt repræsentativt lytterpanel. Klik på et nummer og lyt det igennem. Eller læs lytternes anmeldelser i onlinerapporten. Eller del nummeret, og analyseresultatet ,til en bestemt person eller på de sociale medier.

Målrettet

Filtrér musiklisten efter musikgenre, stemning eller anvendelsesanledning. Se hvilken musik (lytterne mener) der bedst passer til fx radio eller koncert. Eller fx musik (lytterne mener) spilles af det bedste band, har den bedste forsanger eller de bedste tekster.

Dynamisk

Der er fri adgang for medier til at få vist musiklisten med sin egen unikke præindstilling. Hermed kan det enkelte medie, få vist musiklisten med relevant indhold der passer til mediets målgruppe. Samme værdi opnås for radiostationer, spillesteder og festivaler, til at matche musik der passer til sit publikum.

Udstillingsvindue

Den udgave af musiklisten der vises på CEM MusicTest, er den version der eksponeres på Voxmeters opinionsside under musiksektionen, som besøges af tusindvis af mennesker hver dag.

Benchmarking

Voxmeter udvælger løbende nye musikudgivelser, vi kører igennem analyseprogrammet. De udvalgte markedsanalyser, bruges dels som baggrundsdata til verificering af resultaterne og til brug for kunstnere der bruger analyseprogrammet, til at måle sig op imod.

Musikanalyser

Voxmeter arbejder løbende på at fremvise værdien ved at bruge markedsanalyse i forbindelse med musik. Det gør vi ved at udvælge 3-4 musiknumre om ugen, hvor en analysekonsulent fra Voxmeter udarbejder en analyseanmeldelse som offentliggøres på www.cemmusictest.com og på Voxmeters opinionsside www.voxmeter.dk.

Fri adgang for musikbranchen

Arbejder du indenfor musikbranchen, kan du få dit eget personlige login, der giver fuld adgang til CEM MusicTest og samtlige musikanalyser.

Medierne har fri adgang til både analyserapporter, musiklister og musikanalyser. Hermed kan musikanmeldere berige sine artikler med vurderinger fra et repræsentativt udsnit af lyttere. Radiostationer kan frit referere til analyseresultaterne og bruge den interaktive musikliste. Spillesteder og festivaler kan via analyserapporterne få matchet sit publikum med den ideelle musik og bruge segmenteringen til en målrettet markedsføring. Samme værdi opnår musikselskaber og musikagenter. Målet med Voxmeters ugentlige musikanalyser er, at inspirere musikbranchens aktører til hvordan markedsindsigterne anvendes i praksis. Og hvordan vi alle, i langt højere grad, kan få hver vores specielle musikbehov opfyldt.

Kort om CEM MusicTest

CEM MusicTest bygger på Voxmeters analysemodel, CEM Intelligence, som handler om at bidrage med viden der gør det nemmere at udvikle gode musikoplevelser. Analysemodellen tager udgangspunkt i filosofien Customer Experience Management – (CEM) MusicTest. Siden 2008, har analysekonceptet bidraget til øget indtjening hos adskillige virksomheder i mange andre brancher. Nu er turen kommet til musikbranchen.

Herunder følger en kort beskrivelse af analysekonceptet.

Step 1: Markedskort

Det første vigtige element i en markedsanalyse er at kortlægge markedet for:

A) hvor stor en andel der synes din musik er helt fantastisk.
B) Hvor mange der synes din musik er ok, men at noget bør forbedres
C) Hvor mange der er udenfor rækkevidde.

Step 2: Musikanalyse

Det næste punkt markedsanalysen afdækker, er årsagerne til dem der synes godt om din musik. Men ikke mindst, årsager blandt dem der synes din musik er okay. Og måske mindre interessant, årsagerne blandt dem der ikke kan lide din musik, som kategoriseres som ”udenfor rækkevidde”. Værdifuld feedback som er guld værd i arbejde med at udvikle din musik.

Step 3: Segmentering

Det sidste punkt i en markedsanalyse, er at få tegnet en profil af hvert af de tre segmenter. Det vil sige, viden og indsigter du kan er bruge, når du skal ramme den rette målgruppe og kommunikere de rette budskaber.

Lytterne hjælper musikerne

Årsagen til at man ikke har brugt markedsanalyse i musikbranchen i forbindelse med ny musik, skyldes dels vanetænkning, men primært, at det har været meget omkostningstungt. Men med CEM MusicTest er det både blevet langt billigere, nemmere og hurtigere.

Nye kunstnere: Det har hidtil været svært for nye kunstnere, ikke mindst indenfor nichemusik, at kæmpe sig vej frem til rampelyset. Nye kunstnere booker typisk deres spillejobs selv. Oftest på små spillesteder til en ringe hyre. De har altså, udover at lave kunst, selv skullet stå for deres markedsføring og promovering. Skabe deres netværk og søge kontakt til de rigtige og oftest ombejlede beslutningstagere. Med CEM MusicTest, er udstillingsvinduet nu helt åbent, til glæde for vækstlagsmusikken og hermed alle os der elsker musik, ikke nødvendigvis kun mainstreammusikken.

Etablerede kunstnere: Med CEM MusicTest bliver det langt mere trygt for etablerede kunstnere, som hidtil har skulle vente i spænding på, om deres nye udgivelse lever op ens tidligere popularitetsniveau. Nu er en markedsanalyse blevet så billigt, og kan udføres så hurtigt, at man kan nå at rette op på en produktion, før den endelige udgivelse. Det bliver også nemt at udvide sit marked, fordi man langt mere præcist, kan ramme- og kommunikere det rigtige til- en kunstners ideelle målgruppe.

Internationale kunstnere: Med CEM MusikcTest kan de kunstnere, der har internationale ambitioner, opnå præcis den samme værdi igennem samme indsigter og det samme udstillingsvindue. Prisen for en markedsanalyse er præcis den samme, uanset om den skal gennemføres Tyskland, USA, England – eller et helt fjerde land- Og den gennemføres på samme tid – kun 3 dage!

Om Voxmeter

I oktober 2017 påbegyndtes den overordnede totalmonitorering “CEM Music Intelligence”, som indsamler tusindvis af interview hver måned om borgernes musikforbrug, musikadfærd, præferencer og efterspørgsel. Monitoreringen omfatter tillige kendskab til- og besøg på spillesteder og festivaler, prioritering og vurdering af fx priser, musiske og fysiske rammer, samt planer for genbesøg. I juni 2018, lancerede Voxmeter den tilhørende analysedel, CEM MusicTest, der kortlægger og segmenterer markedet for musik. Samlet online database: Alle data er tilgængelige i en onlinedatabase, hvor musikbranchens aktører nemt kan tilgå analyser. 

Musik til hver en smag og lejlighed

For mange, er musik ikke et produkt, men kunst. Og musikbranchen bruger langt mindre markedsanalyse, sammenlignet med andre brancher. Musikken kæmper i stigende grad med andre oplevelsesformer, hvor diversiteten i muligheder på fx internettet, med computerspil, filmstreaming, bliver stadigt bredere. Hvis de virksomheder som analysebranchen hidtil har hjulpet, valgte at droppe markedsanalyser og i stedet fulgte de samme markedsføringsmekanismer som musikbranchen, ville vi alle primært spise boller fra Kohberg med K-salat – skyllet ned med Coca Cola. Med andre ord, ville vi primært kende til de store brands, og fødevareudvalget ville indsnævres. Årsagen til en stor diversitet i fødevareudvalget skyldes blandt andet, at fødevarevirksomhederne analyserer og involverer kunderne. Således bidrager den enkelte fødevarevirksomhed med et større variation, hvor hver virksomhed identificere og opdyrker hvert sit nichemarked. Med CEM Music Intelligence, kan musikbranchen nu opnå samme værdi.

Lytternes musikforbrug kan tredobles, hvis diversiteten i musikudbuddet bliver bredere. Det samme gælder antallet af besøg på spillesteder og festivaler. Det viser Voxmeters ugentlige monitorering af borgernes efterspørgsel, forbrug og adfærd inden for musikmarkedet.

I analysebranchen lever vi af at hjælpe store og små virksomheder, i stort set alle brancher, med at finde og beskrive deres produkters ideelle målgrupper. Det gælder både de største produktbrands, men i langt de fleste tilfælde, hjælper vi de mindste og mest ukendte brands. Den eneste branche vi ikke har hjulpet, før nu, er musikbranchen.

Fundamentet i en valid markedsanalyse af musik, bygger på en repræsentativ undersøgelse, hvor et tilfældigt udvalg af potentielle kunder (musikforbrugere) tager stilling til, om de kan lide musikken eller ej. Det er helt afgørende, at alle lytterne er tilfældigt udvalgt, således at alle i målgruppen, har haft lige stor chance for at blive hørt. Dette betyder dels, at man får en korrekt spredning (repræsentativ) af persontyper og at behovet for antallet af interview, minimeres.

Se hvor nemt det er!

© Copyright - Voxmeter