Festivaler & Spillesteder

Få indsigter der hjælper dig med at:

   Få hurtigt meldt udsolgt   

   Skab stærke publikumsoplevelser   

   Forudse gæstebesøg og nye trends   

   Sammensæt det rigtige musikprogram   

Nu kan du få direkte adgang til alle typer publikums- og markedsundersøgelser. Du kan bestille rapporter, som altid er baseret på friske interviewstikprøver. Og løbende følge udviklingen for din festival, dit spillested, eller for hele musikmarkedet. Hertil kan du finde de bands, der passer bedst til netop dine gæsters profil. Det hele er tilgængeligt igennem online værktøjet CEM Music Intelligence

INDSIGT

RAPPORT

MÅLGRUPPE

MARKEDSFØRING

PROGNOSER

MUSIKPROGRAM

BUY NOW

5 ratings and reviews

Fire rapporter der viser vejen til succes:

CEM Music Intelligence funger som en slags radar, der via 26.000 interview årligt, løbende indsamler indsigter, som hjælper dig med at udvikle de bedste publikumsoplevelser. Viden der strækker sig fra hvordan I mest kosteffektivt og målrettet inviterer de rigtige gæster og hvad gæsterne prioriterer indenfor musik, service og fysiske rammer.

De bedste publikumsoplevelser

   Tiltræk - Rapporten giver indsigt, som bidrager til en målrettet og effektiv   
   markedsføring

   Vind - Rapporten identificerer de plukkemodne gæster og giver input til at   
   udarbejde de bedste salgs argumenter

   Fasthold - Rapporten påpeger dine gæsters prioritering indenfor musik, fysiske   
   rammer og priser

   Forudse - Rapporten bringer dig på forkant med nye trends og giver dig   
   prognoser for kommende besøgstal

INDSIGT

RAPPORT

MUSIKPROGRAM

PROGNOSER

MARKEDSFØRING

MÅLGRUPPE

BUY NOW

5 ratings and reviews

Følg udviklingen og få årsagerne til:

Opnå hurtigt udsolgt

   At gæster ikke vil komme igen?   

   De gæster der har været utilfredse?   

   Hvorfor gæster er blevet super glade?   

   At gæster bliver til ambassadører?   

Desto stærkere publikumsoplevelser I evner at skabe, desto hurtigere vil I fremover kunne melde udsolgt. Derfor er det vigtigt at sikrer sig indgående viden om jeres publikum! Dels viden om årsagerne til den andel af gæster der glade og dels (og måske vigtigst), hvad der ligger til grund for de gæster der er utilfredse. Al denne viden, har Voxmeter lagt pakket og klar, til hver enkelt festival, spillested og koncertsted.

CEM Music Intelligence rapporterer indsigterne om dine gæster, i 3 operationelle segmenter (se figur), som gør det intuitivt nemt at træffe de rette beslutninger og handlinger.

INDSIGT

RAPPORT

MÅLGRUPPE

MARKEDSFØRING

PROGNOSER

MUSIKPROGRAM

BUY NOW

5 ratings and reviews

Segmentering der sikrer handling og resultater:

Operationel opdeling af musiktyper

For at sikre succes, også langt ud i fremtiden, kræver både viden om sit faste publikum, men også om sit potentielle publikum. Dette er vigtigt, både for at mestre en målrettet og effektiv markedsføring, men i arbejdet med den løbende forretningsudvikling.

CEM Intelligence segmenterer danskerne for den enkelte musikarrangør (se figur). For hvert segment tegnes der: 1) En uddybende profil om hvem de er, fx livsstil og medievaner. 2) Musikforbrug, musikadfærd, livebesøg og musiksmag. 3) Prioritering ved livemusik, fx fysiske rammer og service.

Effektiv markedsføring

   Tiltræk de rigtige gæster   

   Brug de mest relevante salgsargumenter   

   Øg andelen af genbesøg   

   Gør gæsterne til ambassadører   

INDSIGT

RAPPORT

MÅLGRUPPE

MARKEDSFØRING

PROGNOSER

MUSIKPROGRAM

BUY NOW

5 ratings and reviews

Prognoser og nye trends

Værdifulde indsigter:

   Prognoser for solgte billetter   

   Monitorering af nye trends   

   Udtømmende målgruppebeskrivelser   

   Scouting af den bedst egnede musik   

Via prognoserne i CEM Music Intelligence, ved du fx altid hvor mange gæster I kan forvente til næste event. Eller du kan følge udviklingen i antallet af ”Plukkemodne gæster” som kan betragtes som Jeres pipeline. Her får du viden om hvem de er, hvor du kan fange dem, og hvordan de bedst overtales til at gøre alvor af besøgsintentionen. Til hvert segment får du udtømmende informationer om hvem de er. Fx deres musiksmag, musikforbrug og koncerbesøgsfrekvens. Deres medievaner og hvor de indhenter information om musik. Deres fritidsinteresser, holdninger, livsstil og demografi.

INDSIGT

RAPPORT

MÅLGRUPPE

MARKEDSFØRING

PROGNOSER

MUSIKPROGRAM

BUY NOW

5 ratings and reviews

Dine fordele med CEM MusicTest:

   Involver dit publikum i musikprogrammet   

   Find positive spændende overraskelser   

   Lav et succesfuldt program, til en bedre pris   

I analyseportalen har du udvidet adgang til CEM MusicTest, hvor du har mulighed for at finde bands som passer til netop dit musikarrangement. Eller få testet, om dit publikum synes om badns du har i kikkerten. Med CEM MusicTest, nedbringer du således risikoen for at skuffe dit publikum. Men får også bedre muligheder for at finde positive overraskelser, og til en mere fornuftig pris.

Det optimale musikprogram

Læs mere om CEM MusicTest

INDSIGT

RAPPORT

MÅLGRUPPE

MARKEDSFØRING

PROGNOSER

MUSIKPROGRAM

1. Se analyseportalen

2. Se rapporterne

CEM MusicTest - bliv vist på musiklisten

3. Find den rette musik!

Meld hurtigere udsolgt!

Analysesystemet CEM Music Intelligencegiver dig adgang til alle væsentlige publikums- og markedsanalyser. Alt er fuldautomatiseret, også interviewindsamlingen, hvorfor validiteten er høj og pris ekstrem lav. Programmet er hooket op til Voxmeters interviewafdeling, så alle analyser rapporteres i real tid. 

Log ind på analysesystemet

Har du ikke allerede en konto?

Priser

  • Analyserapporter
  • 26.000,-
    pr. rapport
  • 1 års adgang 86.000,-
  • En af følgende rapporter:
    – Markedsføring
    – Salg
    – Loyalitet
    – Prognoser & Trends
  • Samarbejdsaftale
  • 155.000,-
    pr. år
  • 1 års adgang 86.000,-
  • Fri adgang til download af CEM Rapporter
    Fuld afgang til analyseportal
    Op til 20 timers rådgivning og support
  • Analyseportal
  • 23.000,-
    30 dages adgang
  • 1 års adgang 86.000,-
  • Onlineadgang til alle analyser
    Adgang til rapporter

Ekstra muligheder

Ad Hoc Analyse

Få skræddersyet dine kunde- og markedsanalyser. Både indenfor kvantitativ og kvalitativ analyse.

Interview og Spørgeskemasystem

Voxmeter leverer alle former for interview. Og leverer også Catglobe, hvor undersøgelserne kan laves selv.

Loyalitetsprogram

Opbyg en stærk publikumsloyalitet. Voxmeter leverer loyalitetssystemer fra Banker til Hjælpeorganisationer

Kontaktpunktsanalyser

Få afdækket styrker og svagheder i gæsternes vurdering af information, pris, biletbestilling, service, mv.

Produkter

Analyserapporter

Effektiv markedsføring og øget billetsalg. Skab de bedste publikumsoplevelser. Strategi & Forretningsudvikling.

Online monitorportal

Analysér publikums behov & efterspørgelse. Følg publikums evaluering. Vær på forkant med udviklingen.

Ad Hoc Analyse

Få skræddersyet dine kunde- og markedsanalyser. Både indenfor kvantitativ og kvalitativ analyse.

Interview og Spørgeskemasystem

Voxmeter leverer alle former for interview. Og leverer også Catglobe, hvor undersøgelserne kan laves selv.

Loyalitetsprogram

Opbyg en stærk publikumsloyalitet. Voxmeter leverer loyalitetssystemer fra Banker til Hjælpeorganisationer

Kontaktpunktsanalyser

Få afdækket styrker og svagheder i gæsternes vurdering af information, pris, biletbestilling, service, mv.

Kontakt

Hvis du vil bestille eller har spørgsmål, kontakt os på 70 20 23 24 eller send os en mail.

Det siger brugerne

Her ses et udsnit af dem som flittigt bruger CEM Music Intelligence og deres udtalelser om brugen af analysesystemet.

Simpelthen et “must” – et helt fantastisk og værdifuldt værktøj!

Grøn

Fantastisk analyse-system, som når hele vejen rundt.

Vega

Endelig kan branchen navigerer efter brugerfakta!

Dansk _Live

Største positive nyskabelse til musikbranchen i årtier!

GAFFA

Nu har kunstnerne bedre muligheder, og musikdiversiteten øges!

koda

Simpelthen et “must” – et helt fantastisk og værdifuldt værktøj!

Fantastisk analyse-system, som når hele vejen rundt.

Endelig kan branchen navigerer efter brugerfakta!

Største positive nyskabelse til musikbranchen i årtier!

Nu har kunstnerne bedre muligheder, og musikdiversiteten øges!

Målet med CEM Music Intelligence er at samle og strukturere al den viden der kan berige den enkelte aktør i musikbranchen, med henblik på at bidrage til et mere lukrativ musikmarked til gavn for alle. Alt sammen baseret på feedback fra kunderne (publikum/lytterne) om deres prioriteringer og vurderinger af deres musikoplevelser og musikforbrug.

Pressen og Voxmeters artikler

Medierne og Voxmeter skriver løbende artikler og nyhedsbreve, med udgangspunkt i de løbende publikums- og markedsundersøgelser indenfor musikbranchen.

Positivt indtryk af festivalers musik
Positivt indtryk af festivalers musik

Musikanalyser

Voxmeter arbejder løbende på at fremvise værdien ved at bruge markedsanalyse i forbindelse med musik. Det gør vi ved at udvælge 3-4 musiknumre om ugen, hvor en analysekonsulent fra Voxmeter udarbejder en analyseanmeldelse som offentliggøres på cemmusictest.dk og på voxmeter.dk.

Fri adgang for musikbranchen

Arbejder du indenfor musikbranchen, kan du få dit eget personlige login, der giver fuld adgang til CEM Music Intelligence og samtlige musikanalyser.

Medierne har fri adgang til både analyserapporter, musiklister og musikanalyser. Hermed kan musikanmeldere berige sine artikler med vurderinger fra et repræsentativt udsnit af lyttere. Radiostationer kan frit referere til analyseresultaterne og bruge den interaktive musikliste. Spillesteder og festivaler kan via analyserapporterne få matchet sit publikum med den ideelle musik og bruge segmenteringen til en målrettet markedsføring. Samme værdi opnår musikselskaber og musikagenter. Målet med Voxmeters ugentlige musikanalyser er, at inspirere musikbranchens aktører til hvordan markedsindsigterne anvendes i praksis. Og hvordan vi alle, i langt højere grad, kan få hver vores specielle musikbehov opfyldt.

Kort om CEM Music Intelligence

CEM Music Intelligence bygger på Voxmeters analysemodel, som handler om at bidrage med viden der gør det nemmere at udvikle gode musikoplevelser. Analysemodellen tager udgangspunkt i filosofien Customer Experience Management – CEM Music Intelligence. Siden 2008, har analysekonceptet bidraget til øget indtjening hos adskillige virksomheder i mange andre brancher.

Nu er turen kommet til musikbranchen.

Herunder følger en kort beskrivelse af analysemodellen.

Step 1: Markedskort

Analysemodellen inddeler kunderne/publikum i dit marked:

  • Hvor stor en andel der synes din sted er helt fantastisk
  • Hvor mange synes dit sted er ok, men at noget bør forbedres
  • Hvor mange er utilfredse og ønsker ikke at komme igen

Step 2: Uddybende analyser

Det næste punkt markedsanalysen afdækker, er en identificering af årsagerne til at publikum enten er glade eller utilfredse. Prioritering af de musiske og fysiske rammer. Bevæggrundene til at publikum agerer som de gør. Indsigter som viser forskellen på, hvorfor publikum enten er inaktive eller aktive ambassadører.  Nye trends og prognoser for besøgstal.

Step 3: Segmentering

Det sidste punkt i en markedsanalyse, er at få tegnet en profil af hvert af de seks segmenter. Det vil sige, viden og indsigter du kan er bruge, når du skal ramme den rette målgruppe og hvordan udvikler stærke oplevelser.

Om Voxmeter

I oktober 2017 påbegyndtes den overordnede totalmonitorering “CEM Music Intelligence”, som indsamler tusindvis af interview hver måned om borgernes musikforbrug, musikadfærd, præferencer og efterspørgsel. Monitoreringen omfatter tillige kendskab til- og besøg på spillesteder og festivaler, prioritering og vurdering af fx priser, musiske og fysiske rammer, samt planer for genbesøg. I juni 2018, lancerede Voxmeter den tilhørende analysedel, CEM MusicTest, der kortlægger og segmenterer markedet for musik. Samlet online database: Alle data er tilgængelige i en onlinedatabase, hvor musikbranchens aktører nemt kan tilgå analyser. 

Musik til hver en smag og lejlighed

For mange, er musik ikke et produkt, men kunst. Og musikbranchen bruger langt mindre markedsanalyse, sammenlignet med andre brancher. Musikken kæmper i stigende grad med andre oplevelsesformer, hvor diversiteten i muligheder på fx internettet, med computerspil, filmstreaming, bliver stadigt bredere. Hvis de virksomheder som analysebranchen hidtil har hjulpet, valgte at droppe markedsanalyser og i stedet fulgte de samme markedsføringsmekanismer som musikbranchen, ville vi alle primært spise boller fra Kohberg med K-salat – skyllet ned med Coca Cola. Med andre ord, ville vi primært kende til de store brands, og fødevareudvalget ville indsnævres. Årsagen til en stor diversitet i fødevareudvalget skyldes blandt andet, at fødevarevirksomhederne analyserer og involverer kunderne. Således bidrager den enkelte fødevarevirksomhed med et større variation, hvor hver virksomhed identificerer og opdyrker hvert sit nichemarked. Med CEM Music Intelligence, kan musikbranchen nu opnå samme værdi.

Lytternes musikforbrug kan tredobles, hvis diversiteten i musikudbuddet bliver bredere. Det samme gælder antallet af besøg på spillesteder og festivaler. Det viser Voxmeters ugentlige monitorering af borgernes efterspørgsel, forbrug og adfærd inden for musikmarkedet.

I analysebranchen lever vi af at hjælpe store og små virksomheder, i stort set alle brancher, med at finde og beskrive deres produkters ideelle målgrupper. Det gælder både de største produktbrands, men i langt de fleste tilfælde, hjælper vi de mindste og mest ukendte brands. Den eneste branche vi ikke har hjulpet, før nu, er musikbranchen.

Fundamentet i en valid markedsanalyse af musik, bygger på en repræsentativ undersøgelse, hvor et tilfældigt udvalg af potentielle kunder (musikforbrugere) tager stilling til, om de kan lide musikken eller ej. Det er helt afgørende, at alle lytterne er tilfældigt udvalgt, således at alle i målgruppen, har haft lige stor chance for at blive hørt. Dette betyder dels, at man får en korrekt spredning (repræsentativ) af persontyper og at behovet for antallet af interview, minimeres.

© Copyright - Voxmeter