Citroën rammer plet

Citroën rammer plet

Når nye bilmodeller eller gode tilbud skal markedsføres, er der flere forskellige kanaler at formidle budskabet gennem. Det er afgørende, at virksomheder vælger de rette kanaler til at nå de rette kundesegmenter.

I en tidligere undersøgelse, Uforglemmelige reklamer virker, fortalte Voxmeter, at Citroën er det bilmærke, som flest husker reklamer fra. Voxmeter har nu dykket længere ned i tallene fra databasen ”CEM Cars Intelligence” for at kunne bringe interessante indsigter om, hvilke specifikke markedsføringskanaler danskerne husker Citroëns reklamer fra.

Citroen rammer plet

Q: Hvor kan du huske at have set / hørt reklamer for: Citroën – Stikprøve: 542 (Q3+Q4 – 2018)



Citroën ser ud til at have ramt plet med deres TV-reklamer – i hvert fald når det handler om at lave markedsføring, som modtagerne husker. Det er en andel på 81%, der husker bilmærkets reklamer fra TV. Det er altså tydeligt, at reklamerne med Jørgen Leth er et hit, der gør indtryk på danskerne, også efter de har set reklamerne.

Med en andel på 20 % er avisen den kanal, som næstflest husker Citroëns reklamer fra. Dette er en dobbelt så stor andel som dem, der husker reklamer fra internettet. Det er en interessant indsigt, at bilmærket ikke har ligeså stor succes med digital markedsføring, som de har med traditionelle medier. Selvom internettet muliggør, at virksomheder kan nå utroligt bredt ud med deres budskab, er det ikke nødvendigvis det mest effektive medie, når det gælder at skabe mindeværdigt indhold til specifikke segmenter.

Det er afgørende, at virksomheder kender de rette kundesegmenters medieforbrug, samt at de anvender denne viden strategiske i deres markedsføring.


Kontakt Voxmeter, hvis du vil vide mere om danske bilejere og -købere. Siden 2016 har Voxmeter monitoreret bilejernes vurderinger og oplevelser af skiftende forhold, der berører den danske bilbranche. Læs mere om CEM Cars Intelligence.

Læs mere

Dyre biler kører bedst
Hvor mange biler ejer børnefamilierne?
Ny buschaufføruddannelse til fleksjobbere
Indkøbere går mest op i køreegenskaber
Premium-biler har mindst værditab
Danskerne foretrækker langsigtet leasing