Danskerne bemærkede dårlig omtale af VW


Medieomtalen af Volkswagen har siden afsløringen af Dieselgate været overvejende negativ. Og det bekræfter ugens tal fra Voxmeter.

UGENS TAL VW kom for alvor i mediernes søgelys i slutningen af 2015, da deres fusk med dieselbilers forurening kom frem. Men hvordan har Dieselgate påvirket danskernes vurdering af VW i medierne? Voxmeter har set på udviklingen i VW’s medieomtale fra 2016 til nu, fordelt på kvartal og år.


Til VW’s lettelse er deres negative medievurdering faldet drastisk siden 2016. Hvis vi sammenligner 1. kvartal i 2016 med 2018, er andelen der vurderer deres omtale til at være negativ faldet fra 28,4 procent til 4,6 procent hvilket er en udvikling på 23,8 procentpoint.

Hvis vi ser VW’s totale vurdering, er det dog lidt bittersødt, da deres andel af negative vurderinger på 11,8 procent er 237 procent højere end gennemsnittet på 3,5 procent.


Motor-magasinet 26.10.2018
Læs også artiklen på Motormagasinet.dk

Læs mere

Dyre biler kører bedst
Hvor mange biler ejer børnefamilierne?
Ny buschaufføruddannelse til fleksjobbere
Indkøbere går mest op i køreegenskaber
Premium-biler har mindst værditab
Danskerne foretrækker langsigtet leasing