Danskerne bemærkede dårlig omtale af VW


Medieomtalen af Volkswagen har siden afsløringen af Dieselgate været overvejende negativ. Og det bekræfter ugens tal fra Voxmeter.

UGENS TAL VW kom for alvor i mediernes søgelys i slutningen af 2015, da deres fusk med dieselbilers forurening kom frem. Men hvordan har Dieselgate påvirket danskernes vurdering af VW i medierne? Voxmeter har set på udviklingen i VW’s medieomtale fra 2016 til nu, fordelt på kvartal og år.


Til VW’s lettelse er deres negative medievurdering faldet drastisk siden 2016. Hvis vi sammenligner 1. kvartal i 2016 med 2018, er andelen der vurderer deres omtale til at være negativ faldet fra 28,4 procent til 4,6 procent hvilket er en udvikling på 23,8 procentpoint.

Hvis vi ser VW’s totale vurdering, er det dog lidt bittersødt, da deres andel af negative vurderinger på 11,8 procent er 237 procent højere end gennemsnittet på 3,5 procent.


Motor-magasinet 26.10.2018
Læs også artiklen på Motormagasinet.dk

Læs mere

8 ud af 10 tager bilen på ferie
Danskerne låner til ny bil
Trods udsigt til kø: Rigtig mange danskere tager bilen på ferie
Unge køber brugt - men leaser nyt
Biler er noget vi taler omtim mossholder Unsplash
Disse bilejere går mest op i serviceaftaler
Her er kvindernes foretrukne bilmærker