De unge vil have værdi for pengene


Mekaniker

Værdi for pengene

Når de danske bilejere skal have bilen på værksted, kan det hurtigt blive en dyr omgang. Voxmeter har dykket ned i databasen ”CEM Cars Intelligence” og undersøgt, hvor mange der forventer, at de får værdi for pengene, når de sender bilen på værksted.

CEM Cars Intelligence - Giver værdi for pengene

Q: Jeg forventer, at mit bilværksted…. (Vælg 3 svarmuligheder). Personer der har svaret ”Giver værdi for pengene”. Fordelt på alder. Stikprøve: 17.8180



En tidligere undersøgelse fra Voxmeter viser, at et venligt og imødekommende værksted er særligt vigtigt for de ældre bilejere. Læs artiklen her: Vi forventer venlighed på bilværksteder

Når det gælder forventninger til at få værdi for pengene, falder analysen anderledes ud. Her er det nemlig især bilejere på 18-29 år og 30-49 år, der forventer, at de får værdi for pengene. Med andele på over 50 %, udtrykker mere end hver anden bilejer i disse to aldersgrupper, at de har en forventning om at få noget for pengene. Andelene for de unge aldersgrupper er således hver især større end den totale andel.

Værdi for pengene er mindre vigtigt for respondenter over 65 år. I denne aldersgruppe er det hver tredje, der har forventninger om værdien i forhold til prisen.

Undersøgelsen viser, at bilejeres alder spiller en rolle, når man ser på, hvad de forventer af deres bilværksted. Værksteder bør eksempelvis være opmærksomme på, at lave priser og gode tilbud ikke nødvendigvis lokker de ældre bilejere til. Med ”CEM Cars Intelligence” er det muligt at se, hvad der egentligt er vigtigt for danskerne, når de skal vælge bilværksted – og meget mere.

Kontakt Voxmeter, hvis du vil vide mere om danske bilejere og -købere. Siden 2016 har Voxmeter monitoreret bilejernes vurderinger og oplevelser af skiftende forhold, der berører den danske bilbranche. Læs mere om CEM Cars Intelligence.

Af Michael Rønnow Iversen, Analysekonsulent, Voxmeter A/S

Læs mere

Disse bilejere skipper serviceeftersyn
Danskerne vil lease dyre biler
Forsikringsselskaber vinder på vejhjælp