Et anstrengt forhold til organisationer

Er du tilfreds med de organisationer og foreninger, du er medlem af? Her ses de hyppigste årsager til, når danskerne er blevet trætte af en organisation. Det er uanset, om det gælder en fagforening, interesse- eller hjælpeorganisation.

1. Mangel på relevant information

Hos flere organisationer kniber det med at give medlemmerne (støtterne) nem adgang til præcis den information, de søger. Mange finder det uklart, hvilket arbejde organisationen præcist kan hjælpe med. Det være sig en hjemmeside, der er gammeldags og svær at finde rundt i eller manglende/forkert tilstedeværelse på sociale medier.

2. For hyppig kontakt

Et af de helt store problemer som danskerne oplever er, at en række organisationer bombarderer dem med information. Og intet er mere skadeligt for en god relation end irrelevant information, som ovenikøbet kommer i store mængder. Derfor skal flere organisationer finde en bedre balance mellem mængde, relevans og øget målretning.

3. Lang svartid

Rigtig meget utilfredshed blandt medlemmer og støtter kunne undgås ved en hurtigere behandling af henvendelserne. I flere organisationer er der problemer med svartiderne. Resultatet er, at man som medlem eller støtte, ikke oplever at blive taget alvorligt.