COPENHELL

Find manden på COPENHELL

COPENHELL

Foto: Gonzales Photo Peter Troest / Gonzales Photo / Ritzau Scanpix

Længes man efter at finde sin udkårne på en af sommerens mange musikfestivaler, er der stor chance for gevinst på COPENHELL – hvis man vel og mærke er på udkig efter en mand. Tal fra Voxmeters analysesystem, CEM Danskerne, dokumenterer nemlig, at heavy-metal holder på procentmæssigt flest mandlige fans, sammenlignet med andre musikgenrer. Her ligger den overordnede kønsfordeling på ca. 66% mænd og 34% kvinder.

Heavy-Metal kønsfordeling

Q: Foretrukken musikgenre, samlet. Kryds: Køn. Stikprøve: 52.000. Kilde: CEM Danskerne. Uge 24. 2019.

CEM Music Intelligence forudser festivalgæsternes sammensætning

Voxmeter kan underbygge datasættet om kønssammensætningen med data fra analyseværktøjet til musikere og musikbranchen, CEM Music Intelligence, der tager pulsen på danske spillesteder, festivaler og ikke mindst – deres gæster.

Her viser en anslået prognose af COPENHELLS plukkemodne* gæster for 2019, at kønnene fordeler sig i ca. 67% mænd, og 33% kvinder. Til sammenligning viser samme stikprøve i CEM Music Intelligence, at kønsfordelingen blandt Roskilde Festivals plukkemodne gæster er på ca. 55% mænd og 45% kvinder.

Ønsker man derimod at vide, hvilken genre der tiltrækker en overvægt af kvinder, så er genren “Børnemusik” et godt bud (K: 68% / M: 32%). Derudover findes en procentmæssig overvægt blandt genrer som “Latin” (K: 62%) og “RnB / Soul” (K: 60,6%).

Går man efter en decideret festival, hvor kvinder er stærkt repræsenterede, kan man vælge at tage til årets Grøn koncert, hvor forholdene ligner COPENHELLS diametrale modsætning. Her viser prognosen, set igennem CEM Music Intelligence, at kvinderne udgør ca. 62% af festivalens plukkemodne publikum, mens mændene udgør 38%.

Plukkemodne gæster

Q: Plukkemodne Festivalkunder, COPENHELL, Roskilde Festival og Grøn. Kryds: Køn. Stikprøve: 26.000. Kilde: CEM Music Intelligence. Uge 24. 2019.

Kontakt Voxmeter og find data for jeres festival

Den fulde oversigt over festivalgæsternes sammensætning, kan tilgås i Voxmeters analyseværktøj CEM Music Intelligence. Her indsamler vi svar på danskernes musikvaner igennem 26.000 årlige interview specifikt målrettet musiklivet. Herunder afdækker vi musikforbrugernes syn på regionale spillesteder og festivaler, kendskab og holdninger til den danske musikscene, samt udfører prognoser omkring spillesteds- og festivalgæsternes loyalitet. Ønsker du adgang til CEM Music Intelligence?

Skriv til Voxmeter eller kontakt os på: +45 70202324

*Plukkemodne gæster er segmentet, der meget kraftigt overvejer at besøge de omtalte festivaler, men blot mangler det sidste skub (eller billet).


Læs mere

Klaptrae
Woodpecker