Furesø Kommune har Danmarks højeste NPS

Share on FacebookShare on LinkedinShare on Twitter

 
Borgerne i Furesø Kommune er Danmarks stærkeste ambassadører; Furesø Kommunes NPS er på 54,4 point. Til sammenligning har den lavest scorende kommune minus 13,7 point. NPS udtrykker borgernes vilje til at anbefale kommunen til venner og bekendte og er en score, der bruges flittigt som KPI i mange virksomheder. Se, hvordan NPS udregnes under nedenstående grafik, eller se, hvordan din kommune ligger i den seneste halvårsrapport – Kommunebarometer 2. halvår 2017.

CEM Kommune Intelligence

Net Promoter Score udregnes ud fra et skalaspørgsmål der går fra 0 til 10. ”0” betyder ”Vil absolut ikke anbefale”, mens 10 betyder ”Vil helt sikkert anbefale”. NPS-tallet opnås, ved at trække den procentvise andel der har svaret 0‑6 (Detractors), fra andelen der har svaret 9‑10 (Promoters).

65 % af borgerne i Furesø Kommune vil anbefale kommunen til venner og bekendte udenfor kommunen. Til sammenligning er snittet for hele landet kun 42 %. Ser man på borgerne i de omliggende kommuner (i samme region), og deres ønsker om at skifte bopælskommune, står Furesø Kommune også særdeles attraktivt i top 10.

Dét, som lokker i Furesø Kommune, er måske kommunens stærke udbud af fritidsaktiviteter, hvor kommunens borgere evaluerer udbuddet i top 10 – både når det gælder udbud af kulturarrangementer, sportsaktiviteter, friluftsaktiviteter samt adgangen til parker og anlæg. Måske smitter fritidsaktiviteterne positivt af på kostadfærden, idet borgerne i Furesø Kommune ligger på 2. pladsen i disciplinen om at spise sundest.

 
 
Download demorapport
 

Analyser du kan stole på

Voxmeter er eksperter i at strukturere og kvalitetssikre borgermålinger. Alle respondenter udvælges helt tilfældigt og rekrutteres via telefon af veluddannede interviewere. Voxmeter bruger IKKE svarpersoner, der har tilmeldt sig på eget initiativ.

Arbejd langsigtet og strategisk med borgerinddragelse

Voxmeter er førende indenfor Citizen Experience Management. Formålet med Kommunebarometer er, at kommunens ledelse får løbende indsigt i kommunens borgeres forventninger og evaluering af samme. Forudsætningen for at kunne skabe en driftig, succesfuld kommune er borgerinddragelse og et operationelt navigationsredskab, der gør det nemt at prioritere og arbejde efter de rigtige KPI’er. Teknologien bag Kommunebarometer betyder dels, at ledelsen modtager halvårsrapporter, dels at kommunen lynhurtigt får besked, hvis et område stikker i en uheldig retning. Ligeledes er det nemt at skræddersy barometret til den enkelte kommune og tilføje nye områder og automatikker.
Kontakt Voxmeter og hør hvordan vi samarbejder!

Klik her hvis du vil læse mere om Kommunebarometer og se mange flere resultater fra den seneste udgivelse.

Vil du vide mere om Kommunebarometer?

Du er altid velkommen til at kontakte

 

Anna M. Christensen
Analysedirektør
amc@voxmeter.dk
26 84 68 51
 

Anna M. Christensen

 
 

Tilbage til Nyheder