Her virker BMW’s markedsføring

BMW

Når der skal genereres leeds og kunder i butikken, er det vigtigt med en god markedsføringsstrategi. En effektiv markedsføring handler i høj grad om, at man tiltrækker de rigtige segmenter gennem de rigtige kanaler.
All rights reserved © -  2018 Voxmeter A/S

Q: Hvor kan du huske at have set / hørt reklamer for: BMW – Stikprøve: 242 (Q3+Q4 – 2018)

CEM Cars Intelligence er et nyttigt værktøj til lige netop dette. Databasen indeholder nuanceret viden om bilbranchen og om kunderne på markedet – viden, der er guld værd for aktører i bilbranchen, der skal målrette deres markedsføring til de rette kunder.

I sidste artikel, Citroën rammer plet, kunne Voxmeter fortælle, at Citroën formår at gøre indtryk og bliver husket for deres TV-reklamer. 81 % af dem, der husker Citroëns reklamer, har set reklamerne på TV.

Når vi til sammenligning undersøger, hvor BMW Danmark rammer med deres reklamer, er det avisen, der springer i øjnene. 39 % af dem, der husker reklamer for BMW, har set reklamerne i avisen.

Undersøgelsen viser, at de forskellige bilmærker har størst potentiale med forskellige markedsføringskanaler. Der er altså ikke én fælles opskrift, som alle aktører trygt kan følge i deres markedsføring til de danske bilejere og -købere. Det understreger, hvor vigtigt det er for aktørerne, at de kender deres segmenter og er strategiske i valg af kanal.

Voxmeter vil i den næste artikel løfte sløret for, hvilke konkrete aviser BMW med fordel kan benytte i deres markedsføring.


Kontakt Voxmeter, hvis du vil vide mere om danske bilejere og -købere. Siden 2016 har Voxmeter monitoreret bilejernes vurderinger og oplevelser af skiftende forhold, der berører den danske bilbranche. Læs mere om CEM Cars Intelligence.

Læs mere

8 ud af 10 tager bilen på ferie
Danskerne låner til ny bil
Trods udsigt til kø: Rigtig mange danskere tager bilen på ferie
Unge køber brugt - men leaser nyt
Biler er noget vi taler omtim mossholder Unsplash
Disse bilejere går mest op i serviceaftaler
Her er kvindernes foretrukne bilmærker
Nye tal: Fire ud af ti vil købe en el- eller hybridbil