Her virker BMW’s markedsføring

BMW

Når der skal genereres leeds og kunder i butikken, er det vigtigt med en god markedsføringsstrategi. En effektiv markedsføring handler i høj grad om, at man tiltrækker de rigtige segmenter gennem de rigtige kanaler.
All rights reserved © -  2018 Voxmeter A/S

Q: Hvor kan du huske at have set / hørt reklamer for: BMW – Stikprøve: 242 (Q3+Q4 – 2018)

CEM Cars Intelligence er et nyttigt værktøj til lige netop dette. Databasen indeholder nuanceret viden om bilbranchen og om kunderne på markedet – viden, der er guld værd for aktører i bilbranchen, der skal målrette deres markedsføring til de rette kunder.

I sidste artikel, Citroën rammer plet, kunne Voxmeter fortælle, at Citroën formår at gøre indtryk og bliver husket for deres TV-reklamer. 81 % af dem, der husker Citroëns reklamer, har set reklamerne på TV.

Når vi til sammenligning undersøger, hvor BMW Danmark rammer med deres reklamer, er det avisen, der springer i øjnene. 39 % af dem, der husker reklamer for BMW, har set reklamerne i avisen.

Undersøgelsen viser, at de forskellige bilmærker har størst potentiale med forskellige markedsføringskanaler. Der er altså ikke én fælles opskrift, som alle aktører trygt kan følge i deres markedsføring til de danske bilejere og -købere. Det understreger, hvor vigtigt det er for aktørerne, at de kender deres segmenter og er strategiske i valg af kanal.

Voxmeter vil i den næste artikel løfte sløret for, hvilke konkrete aviser BMW med fordel kan benytte i deres markedsføring.


Kontakt Voxmeter, hvis du vil vide mere om danske bilejere og -købere. Siden 2016 har Voxmeter monitoreret bilejernes vurderinger og oplevelser af skiftende forhold, der berører den danske bilbranche. Læs mere om CEM Cars Intelligence.

Læs mere

Dyre biler kører bedst
Hvor mange biler ejer børnefamilierne?
Ny buschaufføruddannelse til fleksjobbere
Indkøbere går mest op i køreegenskaber
Premium-biler har mindst værditab
Danskerne foretrækker langsigtet leasing