Voxmeter fylder 17 år – Tilbageblik!

Kundeoplevelse blev vendt fra negativ til positiv

I anledningen af Voxmeters 17 års fødselsdag gives et sjovt, lille indblik i, hvordan det hele startede. Den 1. december 1997 startede analyseinstituttet Voxmeter, som dengang hed Catinét. En dag som på én gang viste, hvor hektisk og fantastisk det er at drive virksomhed – og som viste hvor vigtigt god kundehåndtering er. Alt var på plads til åbningsdagen, både med kunder og ansatte, i interimistisk indrettede kontorlokaler i stueetagen på Blegdamsvej og med interviewcentral med plads til otte telefonstationer i kælderen.

Mit første brev som nystartet virksomhed modtog jeg fra Tele Danmark (i dag TDC), som blot ville meddele, at vores telefonlinjer ikke som aftalt ville være klar til brug 1. december – men derimod først den 28. december! En meddelelse som betød, at vores opgaver ikke kunne gennemføres. At interviewerne, som var ansat, ikke kunne arbejde. Ja, slet og ret at virksomheden var færdig allerede på den første arbejdsdag. Det viste sig ganske nytteløst at kime Tele Danmark ned (via min mobil), ligesom min fysiske tilstedeværelse i kundecentret i Nørregade var nytteløs.

Det blev sent på eftermiddagen, før jeg i desperation kastede min cykel ind foran en forbikørende Tele Danmark-bil tæt ved kontoret på Blegdamsvej. Både teleteknikeren og jeg selv var oprevet, da jeg tryglende undskyldte min opførsel med, at mit firma ville ruineres, medmindre Tele Danmark overholdt sin leveringsaftale.

Christian Stjer
Christian Stjer
Adm. Direktør

Ikke desto mindre overrasket og lykkelig blev jeg, da teknikeren vinkede mig 300 meter hen ad Blegdamsvej, hen til Trianglen, og løftede låget af en plastikkasse, skruede på nogle dimser og 2 minutter efter sagde, ’så kan I arbejde’ – og kørte vinkende væk!

Så nemt var det for en enkelt medarbejder i en kæmpe telekoncern, næsten med et fingerknips at forvandle en livstids-negativ kunde til en taknemmelig ambassadør. Pudsigt nok er det netop optimering af kundeforhold Voxmeter hjælper virksomheder med i dag – ved brug af kundestyringssystemet ”CEM Intelligence”, som du kan læse mere om ved at klikke her.

Bak op om kvalitetsstemplet!

Vejen til repræsentative og valide analyser

Har du prøvet at sidde med en fornemmelse af, at dine tal og konklusioner af din dyrt indkøbte analyse ikke stemmer overens med, hvad kunderne egentlig fortæller dig? Eller ramte du ikke helt rigtig med dine seneste marketingtiltag? Så var det måske fordi, at analysen ikke byggede på et repræsentativt udsnit af din målgruppe. Eller fordi dine svar var afgivet af ’professionelle’ respondenter, motiveret af ønsket om at vinde præmier.

Der er i dag ingen fælles kvalitetsstandarder eller opfordringer til varedeklarering i analysebranchen. Derfor har Voxmeter taget initiativ til stiftelsen af et kvalitetsstempel, til brug for både analysevirksomheder, journalister og analyseindkøbere.

 

Gør noget ved det i dag

– støt op omkring Voxmeters nye kvalitetsmålingstempel ved at sætte din underskrift her: Link til underskriftindsamling her

Det nye Kvalitetsstempel ”Kvalitetsmåling” har til formål at sikre metodisk kvalitet og gennemsigtighed i de analyser, der leveres af analyseinstitutterne.

Kvalitetsmåling Stemplet du i fremtiden skal kigge efter
– når du får lavet dine analyser.
Klik her for at læse mere om kvalitetsmåling!

 

I kan nu også følge os på Twitter, Facebook og LinkedIn.