Interview

Kvantitative og kvalitative analyser

Voxmeter tilbyder alle former for interviewindsamling. Både de kvantitative som telefoninterview, websurveys og fysiske interview som hall test og kvalitative som for eksempel fokusgrupper og dybdeinterview.

Hver dag gennemfører vi telefon- og webinterview i befolkningen (b2c) og blandt virksomheder (b2b).

Vi finder altid den bedste løsning til lige netop din problemstilling, dit behov og dit budget.

Uanset metoden sikrer vi, at kvaliteten er 100 % på plads i alle faser af din analyse. Vi står til altid til rådighed i forhold til dialog og sparring.

Og så leverer vi naturligvis altid til tiden.

hall test face-to-face interview og spørgeskemaundersøgelser
rekrutering og telefon interview
web panel interview undersøgelse analyse
Hall-test og face-to-face undersøgerlser
500
webpanelister
1
telefoninterviewere
1
interviewdage om året
1
telefoniske b2c-interview hvert år
1
telefoniske b2b-interview hvert år
1
fokusgruppelokale med oneway mirror

Webinterview eller telefoninterview?

Ofte står valget mellem webinterview eller telefoninterview. Hvad der er det rette valg afhænger af emnet, spørgeformen og målgruppen. Og selvfølgelig dit budget.

rekruttering til kvalitativ interview

Som udgangspunkt er webbaserede interview billigere end telefoninterview. Det gælder dog ikke altid. Stiller man få spørgsmål som en del af en telefonisk omnibus, kan det være en billigere løsning end en tilsvarende webbaseret undersøgelse.

En afgørende fordel ved telefoninterview er, at vi her kan få alle til at deltage. Også dem, der ikke benytter internettet eller oplever udfordringer herved. Består din målgruppe af ældre eller personer, der kan have svært ved at læse og forstå et skriftligt spørgeskema, vil telefoninterview ofte være det oplagte valg.

Telefoninterviewet giver desuden mulighed for at afklare, om respondenten har forstået spørgsmålet. I en kvantitativ analyse baseret på telefoninterview kan man tilføje semikvalitative elementer, hvor man spørger dybere ind til enkelte parametre.

Den afgørende fordel ved webinterview er muligheden for at vise visuelt materiale. Det kan være film eller billeder, som man ønsker respondentens vurdering af. Webinterview er derfor ideelle, når man gennemfører præ- eller posttest af kampagner, koncepttest mv.

Webinterview kan desuden være det rette valg, hvis de enkelte spørgsmål indeholder mange og lange svarmuligheder. Særligt, hvis man ønsker, at respondenterne prioriterer forskellige valg, kan telefoninterviewet komme til kort.

Fordele ved telefoninterview og webinterview
Telefoninterview
Webinterview

Hall test, exitinterview og stopinterview

Hall test anvendes, når der ønskes viden om respondenterne umiddelbare reaktion og vurdering. Det kan være vurdering af et produkt eller koncept eller af et besøg i en butik eller et område.

Hall-test og face-to-face undersøgerlser

Kvalitative analyser, rekruttering og lokaler

Har du brug for hjælp til dine fokusgrupper eller dybdegående interview? Vi står klar, enten til at bidrage til dele af processen eller den samlede pakke.

fokusgruppe interview

Fokusgruppe og dybdeinterview

Dette kvalitaitve studie er til dig, der søger dybdegående viden, hvor der skabes større forståelse for en given målgruppe. Med fokusgrupper og dybdeinterview kommer du bag om facaden og dykker ned i respondentens holdninger, adfærd og præferencer. 

rekruttering til kvalitativ interview

Rekruttering

Søger du rekrutteringer af høj kvalitet? Vi har et dygtigt og erfarent hold af rekruttører og gør altid vores yderste for at sikre, at din fokusgruppe bliver en succes.

Fokusgruppelokale kvalitativt interview13

Fokusgruppelokaler

Få professionel betjening og mærk den behagelige atmosfære for både deltagere og kunder i vores fokusgruppelokaler med oneway mirror i hjertet af København​.

Kontakt mig endelig, hvis du har spørgsmål

Anna Midtgaard Christensen
Analysedirektør

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    © Copyright - Voxmeter