Dansk Konjunkturbarometer

Vær på forkant med samfunds- og markedsudviklingen

Dansk Konjunkturbarometer er udarbejdet i samarbejde med en række banker og organisationer. Et værktøj, der hver måned bringer dig på forkant med samfunds- og markedsudviklingen.
Nu er Dansk Konjunkturbarometer udvidet og tilpasset alle typer virksomheder, også prisen – klik her.

Prognosemodul

Som abonnent modtager du Dansk Konjunkturbarometer i en opdateret rapport, hver måned. Yderligere kan du selv udvælge, hvilke prognoser du ønsker adgang til, i dit personlige statistikmodul. Her vises 17 ud af de mere end 150 prognoser. Så snart du har adgang til statistikmodulet, kan du få tilføjet og monitoreret jeres helt egne spørgsmål.

Månedlig rapport

Rapporten sender dig hver måned, 3 måneder ud i fremtiden, baseret på interview om fremtidsplanerne blandt 5.000 forbrugere og1.250 virksomhedsleder.
I rapporten får du konkrete fakta om forbrugernes økonomiske situation og deres købsplaner. Prognoser for specifikke markeder og brancher, herunder eksport.

Ligeledes får du prognoser om virksomhedernes fremtidsplaner – lige fra beskæftigelse, likviditet, finansieringsbehov til planer om nedskæringer og udvidelser. Alt sammen opdelt på virksomhedsstørrelse, omsætning, branche og eksport.
Dansk Konjunkturbarometer giver jer uvurderlige input til jeres investeringer. Men også til at styrke jeres risikostyring og økonomiske stabilitet. I får ligeledes input til jeres kommunikation og markedsføring, som nu altid kan synkroniseres til den kommende konjunktur.

Velkommen i konjunkturklubben

Ritzau
Ritzau
Finans
Finans
Jyske Bank
Jyske Bank
Ringkjøbing Landbobank
Ringkjøbing Landbobank
Landbrug & Fødevarer
Landbrug & Fødevarer
Arbejdernes Landsbank
Arbejdernes Landsbank
Sydbank
Sydbank
Sparekassen Thy
Sparekassen Thy
Nordjyske Bank
Nordjyske Bank
Vestjysk Bank
Vestjysk Bank
Coop Bank
Coop Bank
Merkur Andelskasse
Merkur Andelskasse

Det siger kunderne:

Investering: Med Dansk Konjunkturbarometer får du førstehåndsviden, direkte fra forbrugerne og virksomhedernes selv, som kan bringe dig i front blandt de første til at købe eller sælge på de rette tidspunkter.

Virksomheder: Ved at forudse og forberede dig på den fremtidige markedsudvikling kan du sikre din virksomhed økonomisk stabilitet. Minimere tab, når markedet går ned, og maksimere indtjeningen, når markedet går op.

Effektiv risikostyring: Ved at være på forkant med, hvad fremtiden vil bringe, kan du identificere potentielle risici og dermed forberede dig på dem. Hermed kan du minimere negative overraskelser og beskytte din virksomheds bundlinje. Optimisme er altid godt og kan vare ved, så længe I er på bølgelængde med markedsudviklingen.

Konkurrencefordel: Ved at have kendskab til den fremtidige markedsudvikling, har du et forspring i konkurrencen om at erobre markedsandele. Du kan tilpasse jeres strategi og drage fordele af fremtidige muligheder, før konkurrenterne.

Øget tilpasningsevne: Forudsigelsen af markedsudviklingen gør din virksomhed mere smidig og forberedt på at tilpasse de skiftende markedsforhold. Styrk jeres markedsposition ved altid at være forud med kommende markedstrends.

Forbedret Kundetilfredshed: Tilpas jeres kommunikation og produkter til kundernes økonomi og behov. Tune ind på den rette takt og tone i et opad- eller nedadgående marked. Tilpas produkter, services og prissætning. Alt sammen til gunst for øget kundetilfredshed og loyalitet.

Metode og interview

Kontakt mig endelig, hvis du har spørgsmål

Anna Midtgaard Christensen
Analysedirektør

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    5 hurtige om Dansk Konjunkturbarometer

    1. Hvordan adskiller Dansk Konjunkturbarometer sig fra andre konjunkturanalyser?
      Dansk Konjunkturbarometer kigger fremad. Den er ikke baseret på, hvad der er sket, men på, hvad man forventer vil ske. Derfor er analysen et skridt foran de økonomiske nøgletal.

    2. Hvad er datagrundlaget?
      Analysen er baseret på 5000 månedlige interview med borgere og 1250 interview med virksomheder. Det store antal interview gør det muligt at identificere udviklingen på områder, hvor små udsving kan have stor betydning.

    3. Kan analysen tage fejl?
      Ja og nej. Den tager ikke fejl i forhold til, hvad forbrugere og virksomhederne tilkendegiver. Men prognoserne kan ændre sig, hvis aktørernes planer ændrer sig. Derfor udkommer rapporten hver måned.

    4. Jeg har kun brug for en lille del af rapporten. Kan jeg købe den i bidder?
      Svaret er igen ja og nej. Vi vil gerne levere uddrag af rapporten, men prisen er den samme som for den samlede rapport. Det er der to grunde til. For det første får man med Dansk Konjunkturbarometer omfattende viden for en forholdsmæssig lav pris. For det andet vil vi anbefale, at man også skeler til de områder, der ikke er en del af kerneforretningen, da det giver et fingerpeg om den samlede økonomiske udvikling.

    5. Hvad får jeg helt konkret, hvis jeg tegner et abonnement?
      Rapporten udkommer hver måned undtagen i august. Et årsabonnement består dermed af 11 rapporter, som fremsendes den 5. hverdag i måneden. Rapporten leveres i pdf-format og indeholder ca. 80 sider.

    5 Quick-Views

    Herunder ses 5 emner (ud af mere end 200) i prognosemodulet:

    Harmonikaindhold

    Ovenstående prognoser er en lille smagsprøve på konjunkturbarometrets indhold og statistikmodul.

    Konjunkturbarometret dækker over en stor mængde områder, som du kan se i oversigten herunder.

    Alle områderne opdateres ugentligt. Du kan abonnere på Voxmeters konjunkturrapport, der udkommer hver måned eller købe adgang til den samlede analyseportal, hvor du selv kan udarbejde statistikker, krydstabuleringer og segmentering.

    .

    3 måneders prognose

    Dansk konjunkturbarometer

    Få viden om det, der sker, før det sker!

    Få et unikt indblik i virksomhedernes og befolkningens aktuelle situation og fremtidsplaner via Voxmeters omfattende interviewundersøgelse. Vi gennemfører 2.000 interviews om ugen for at sikre, at vores statistikker og prognoser er mest muligt præcise. Med direkte adgang til virksomhederne og borgerne selv, kan vi forudsige kommende tendenser og begivenheder via et solidt datagrundlag. Dermed kan vores månedlige konjunkturrapport hjælpe dig med at træffe rettidige beslutninger og navigere i en konstant skiftende verden.

    Harmonikaindhold

    Voxmeter leverer prognoser baseret på ugentlige interviews – dels med befolkningen og dels med virksomhederne.

    Hver måned udgiver vi Dansk Konjunkturbarometer, der giver dig indblik i en række forhold om virksomhederne, forbrugermarkedet samt overordnede samfundsforhold.

    Dansk Konjunkturbarometer er udarbejdet til dig, der ønsker et kvalificeret forecast til din planlægning. Det kan fx være indenfor budgettering, salg eller HR. Herudover anvendes rapporten af økonomer, embedsmænd og institutioner.

    Rapportens indhold

    • Side 7-23        Sammendrag
    • Side 24-44      Danske virksomheder 
    • Side 45-55      Bankerne 
    • Side 56-61      Forbrugerprognoser 
    • Side 62-71      Husstandsøkonomi
    • Side 72-80      Forbrug – brancher
    • Side 81-94      Bilmarkedet 
    • Side 95-103    Ejendomsmarkedet 
    • Side 104-107  Boligindretning
    • Side 108-114  Ferierejser 
    • Side 115-128  Kultur og fritid
    • Side 129-136  NGO 
    • Side 137-155  Borgertilfredshed  
    • Side 156-165  Politik
    • Side 166-173  Medier

    Abonnér på rapporten

      9.800 kr. for 1 rapport
    15.700 kr. for 2 rapporter (halvårsaftale)
    27.500 kr. for 4 rapporter (kvartalsaftale)
    37.800 kr. for 11 rapporter (helårsaftale)

    Konjunkturrapporten kan købes med eller uden en mundtlig præsentation af analysens resultater beriget med konklusioner og anbefalinger.

    Datagrundlag

    Virksomhederne

    Hver måned interviewer Voxmeter 1.250 nye beslutningstagere via Voxmeters B2B-telefonbus. Alle virksomheder er tilfældigt udvalgt og fordelt nationalt repræsentativt. I forbindelse med Voxmeters telefoninterviews rekrutteres der løbende medlemmer til vores erhvervspanel Voxmeters erhvervspanel rummer altid ca. 20.000 medlemmer. Erhvervspanelet opdateres med 13.000 nye telefonrekrutteringer hvert år.

    Danskerne

    Hver måned interviewer Voxmeter 4.500 nye danskere via Voxmeters B2C-telefonbus. Alle respondenter er tilfældigt udvalgt og fordelt nationalt repræsentativt. I forbindelse med Voxmeters telefoninterviews rekrutteres der løbende medlemmer til vores befolkningspanel, der altid rummer ca. 100.000 medlemmer. Befolkningspanelet opdateres med 48.000 nye telefonrekrutteringer hvert år.

    Dansk Konjunkturbarometer bringer dig på forkant

    Lad forbrugerne fortælle dig om deres købsplaner

    Kend virksomhedernes situation og fremtidsplaner

    prognoser for specifikke markeder, herunder eksport

    Optimer din risikostyring

    Vær foran markedet på dine investeringer

    Opnå øget økonomisk stabilitet i din virksomhed

    Tilpas din virksomheds kommunikation til konjunkturen

    © Copyright - Voxmeter