Musik
 

CEM Music Intelligence

Voxmeter monitorerer danskeres brug af musik

Voxmeter bringer publikum og musikindustrien sammen, så de i fællesskab kan udvikle musikken og de omkringliggende koncepter med henblik på at øge værdi og indtjening.

Voxmeter er specialister i Customer Experience Management. I denne sammenhæng handler det i praksis om at inddrage kunderne i udviklingen af musikken, spillestederne og festivaler samt indpakning, rammer, kommunikation og omtale. Siden 2008 har Voxmeter hjulpet en lang række brancher med 4 missioner:
 

  1. At tiltrække flere kunder
  2. At vinde de plukkemodne kunder
  3. At fastholde og øge engagementet med eksisterende kunder
  4. At forudse nye forretningsmuligheder og ændringer i markedet

Nu er turen kommet til musikbranchen.

 

CEM Intelligence
Hver uge interviewer Voxmeter 250 danskere (13.000 årligt) om deres brug af musik. Derfor kan du få nu få svar på en lang række vigtige spørgsmål om for eksempel afspilningsform, koncerter, festivaler, udbud, fremtidsprognoser og nye forretningsmuligheder.

CEM Music Intelligence bringer musikkens aktører tættere sammen, da der skabes en fælles referenceramme i form af viden fra kunderne. Referencerammen består af to værktøjer:
 

  • CEM Music Intelligence, som er en vidensbank, baseret på 13.000 interview
  • Get It On Track, som er en online-analyseplatform, der bruges til at lave markedsanalyse af musik, spillesteder og festivaler
CEM Intelligence

Spillesteder og festivaler

Nu fortæller publikum, hvilken musik og hvilke orkestre de er begejstrede for at høre live. De fortæller, hvorvidt dit spillested eller festival kan forvente færre eller flere gæster – og de fortæller, hvad I kan forbedre for at tiltrække flere gæster

Musikselskaber

Undgå at bruge ressourcer på at udgive musik, der ikke opnår succes. Publikum hjælper dig med at frascreene fiaskoer og lynhurtigt spotte succeserne. Ligeledes påpeger publikum, hvordan musikken kan forbedres, så I kan øge mængden af succesudgivelser. Nu kan I få et detaljeret markedskort, som viser hvor og til hvem musikken bedst afsættes samt en designrapport, som viser musikkens anvendelsesformer og på hvilke nye måder musikken kan afsættes.

Kunstnere og musikere

Med Get It On Track får kunstnere og orkestre mulighed for at etablere en tæt dialog med publikum og få fedback til at udvikle og teste deres musik. Samtidig er Get It On Track en effektiv døråbner. Hvis din musiktest, som gennemføres på 3 dage, falder positiv ud, bliver du øjeblikkeligt opdaget af VIPs indenfor musikindustrien.

Medierne

Som journalist eller vært, får du direkte adgang til en uddybende analyserapport, baseret på publikums evaluering og kommentarer til ny musik. Her er altså et nyt supplement, som udvider grundlaget for spændende indslag og artikler.

CEM Music Intelligence

Få adgang til vidensbanken CEM Music Intelligence.

Viden om og udvikling af musik generelt

  • Afspilningsformer
  • Musikforbrug
  • Musikadfærd
  • Musiksmag generelt
  • Holdninger til musik
  • Brug af livemusik privat/firma
  • Og meget mere…

CEM Music Intelligence

Generelt: Spillesteder og festivaler

Få adgang til at se…

  • Hvor ofte danskerne hører livemusik
  • Hvor mange der ønsker/planlægger at høre livemusik fremover
  • Danskernes vurdering af de seneste musikoplevelser
  • Oversigt over ting, der generer når man hører livemusik
  • Gode råd fra danskerne som kan øge lysten til at høre livemusik
  • Vurdering af 8 faktorer omkring selve musikken
  • Vurdering af 13 faktorer omkring spillested og festival

 

CEM Music Intelligence

Det enkelte spillested og festival

  • Kendskab til spillested og festival
  • Besøgsplaner for spillested og festival
  • Spillested/festival man aldrig kunne drømme om at besøge
  • Konkrete årsager til ikke at besøge spillested/festival
  • Gode råd til spillested og festival som kan øge lysten til besøg
  • Indtryk/vurdering af musikudbuddet for spillested og festival
  • Anbefalingsgrad af spillested og festival

Get It On Track – Musiktest og markedsanalyse

Get It On Track er en online-test af musik. Her får man en analyse af markedspotentialet. Get It On Track bruges af både kunstnere, musikere, musikselskaber, journalister, værter, spillesteder og bookingbureauer. Det er oftest kunstnerne selv, der lader sin musik teste og således får feedback af publikum. Get It On Track er samtidig et udstillingsvindue til at blive opdaget af VIPs i musikindustrien. Således udgør analyseplatformen en stærk fælles referenceramme, baseret på værdifuld viden fra kunderne selv. Læs mere om Get It On Track

Get It On Track UI

 

Christian Stjer
Christian
Stjer