Kend dit kundesegment i markedsføringen

Kend dit kundesegment i markedsføringen

Hvis du skal markedsføre i aviserne, er det vigtigt, at du kender dit kundesegment. Der er mange aviser at vælge mellem og kun med kendskab til lige netop dit kundesegment, kan du vælge den rigtige avis til at nå de rigtige modtagere. Viden om kunderne kan således minimere risikoen for at ramme forkert i markedsføringen og dermed risikoen for at spilde penge på utilstrækkelige reklamer.

Aviser som reklamer huskes fra

Q: Fortrukne aviser for personer der huske at have set / hørt reklamer for BMW i avisen. – Stikprøve 530



I sidste artikel inden for CEM Cars Intelligence kunne Voxmeter fortælle, at BMW har størst effekt med deres avisreklamer, når man måler på danskernes erindringer om reklamerne. Læs artiklen her: voxmeter.dk/her-virker-bmws-markedsfoering. Men med hvilke konkrete aviser opnås den bedste virkning? Voxmeter har anvendt analyseværktøjet CEM Cars Intelligence til at identificere de tre foretrukne aviser blandt de danskere, der husker BMW’s reklamer fra avisen.

Det viser sig, at Jyllands-Posten, Politiken og Berlingske Tidende er de aviser, som flest danskere husker BMW’s reklamer fra. Med viden fra databasen vil det også være muligt at se, i hvilke aviser markedsføring er mindst virkningsfuld.

Analysen understreger, hvor vigtigt det er for virksomheder at kende sit kundesegment. Voxmeter kan hjælpe virksomheder med at få viden om deres kunder f.eks. indblik i kundernes medieforbrug fordelt helt ned på de enkelte aviser, som vist i denne analyse. Voxmeter laver analyser på tværs af alle bilmærker og alle forskellige markedsføringskanaler.


Kontakt Voxmeter, hvis du vil vide mere om danske bilejere og -købere. Siden 2016 har Voxmeter monitoreret bilejernes vurderinger og oplevelser af skiftende forhold, der berører den danske bilbranche. Læs mere om CEM Cars Intelligence.

Læs mere

Forbrugerne husker bedst Citroën og Audi
8 ud af 10 tager bilen på ferie
Danskerne låner til ny bil