Markedsindsigt og nyttige analysetips til en fyldt konferencesal

Markedsindsigt og nyttige analysetips til en fyldt konferencesal

Foto: Bilbranchen.dk


Det var et blandet og engageret publikum, som i sidste uge fik viden om nye markedstendenser og indblik i analyseværktøjer til at forudse kundernes skiftende præferencer på Bilbranchens gå-hjem-møde ”Genveje til nye analysemuligheder”. Se eller gense oplæg fra dagen.

Torsdag den 15. november 2018 afholdte Bilbranchen gå-hjem-møde på Gl. Vindinge, hvor bil- og lastbilforhandlere fik adgang til specialviden om markedstendenser, prognoser og afkast samt smarte genveje til kundeanalyser og nyttige databaser. Omkring 60 virksomhedsejere, direktører, værkfører, forretningsudviklere, filial- og økonomichefer samt salgspersonale og marketingfolk fra Bilbranchens medlemsvirksomheder deltog i gå-hjem-mødet.

Bilbranchen havde inviteret fire samarbejdspartnere på analyseområdet til at komme og fortælle, hvordan deres services kan hjælpe bilforhandlerne med at træffe faktabaserede beslutninger og arbejde mere systematisk med kundedata.

Christian Stjer fra analyseinstituttet Voxmeter præsenterede deltagerne for et lead genereringsværktøj til bilforhandlere baseret på forbrugerdata fra 68.000 årlige interviews. Værktøjet kan eksempelvis hjælpe med at identificere, hvad der kendetegner de plukkemodne kunder i et specifikt markedsområde. Bilbranchens medlemmer har gratis adgang til udvalgte data.


Bilbranchen 20.11.18
Læs hele artiklen på Bilbranchen.dk

Læs mere

Disse bilejere går mest op i serviceaftaler
Her er kvindernes foretrukne bilmærker
Nye tal: Fire ud af ti vil købe en el- eller hybridbil
Dyre biler kører bedst
Hvor mange biler ejer børnefamilierne?
Ny buschaufføruddannelse til fleksjobbere