Nej tak til VIP og afterparty


Koncert - Foto af: Aditya Chinchure

Der er stor forskel på, hvad vi hver især vurderer som vigtigt – også når det gælder rammerne for koncertoplevelser. Derfor er det afgørende, at man kan segmentere gæsterne, så man kan kommunikere det mest virkningsfulde til de rette segmenter.

CEM Music Intelligence - Ikke vigtigt for spillesteder

Her ses 7 ud af 30 ingredienser, som koncertgæsterne vurderer som de mindst vigtige i skabelsen af den stærkeste musikoplevelse. Stikprøve: 5.378

Hele grundidéen bag Voxmeters analysemodel, CEM Intelligence, er at hjælpe både koncertarrangører og publikum med at få skabt de stærkeste oplevelser. Stærke oplevelser er en forudsætningen for en bæredygtig forretningssucces.

En af de store fejl, der er blevet begået i andre brancher, er f.eks. at tilbyde VIP-faciliteter, fordi det har virket positiv på en helt bestemt målgruppe, selvom det samtidig har frastødt den brede masse. I sidste ende kan sådan et tilbud gøre mere skade end gavn. Det er et eksempel på uheldige mekanismer, der bl.a. er set blandt banker og luftfartsselskaber. Det handler stort set altid om mangel på retvisende kundedialog, hvilket resulterer i skadelig kommunikation.

Ovenstående analyse af koncertgæsters prioritering viser, ikke overraskende, at VIP-faciliteter og afterparty er uinteressante tilbud for den brede masse. Det interessante er, hvor vigtigt det er for de respektive målgrupper, og hvordan de forskellige koncertarrangører gør det til en del af udbudspaletten og formidler det til gæsterne.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte:

Christian Stjer
Christian Stjer
Adm. direktør
cs@voxmeter.dk
Tlf: +45 26 83 82 82

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Christian Stjer
Christian
Stjer