Nye analysemuligheder for Bilbranchens medlemmer

Nye analysemuligheder for Bilbranchens medlemmer


Nu bliver hele analyseområdet i Bilbranchen fornyet og forenklet. Det betyder, at vores medlemmer får adgang til nogle nye services på analyseområdet samtidig med, at andre udgår. Formålet er at tilbyde medlemmerne et mere fokuseret indhold i et nyt look og i et mere tilgængeligt og genkendeligt format.

Bilbranchen tilbyder allerede medlemmerne en række medlemsservices, som giver indblik i, hvordan bilmarkedet udvikler sig. Det kunne eksempelvis være, hvad kunderne efterspørger, og hvordan udbudssiden agerer i forhold hertil. Formålet med disse analyseredskaber er at understøtte vigtige prioriteringer og beslutninger i medlemsvirksomhederne med fakta. Det betyder, at du som medlem i Bilbranchen har fri adgang til brancheanalyser og -værktøjer, som kan supplere den viden om markedet, som allerede findes i din virksomhed.

Eksempelvis kan analyserne og værktøjerne hjælpe din virksomhed med at give svar på:

Hvad er udsigterne i de samfundsøkonomiske nøgletal og forventningerne til bilsalget?
Hvad er det bilkunderne ønsker og forventer at gøre – både lokalt og landsdækkende?
Hvilket billede tegner sig i registreringsstatistikkerne – både lokalt og landsdækkende?
Hvad fortæller regnskabstallene om konkurrencesituationen – både lokalt og landsdækkende?
Hvilke mulige fremtidsscenarier udspiller sig i bilbranchen – både internationalt og nationalt?

Samarbejde giver nye analysemuligheder
Herudover tilbyder Bilbranchen en række analyseformater, som udgives med vores samarbejdspartnere (du kan møde dem på vores Gå-hjem-møde ”Genveje til nye analysemuligheder” den 15. november).

CEM Cars Intelligence er et online-værktøj, hvor forhandlerne løbende kan følge skiftende kundepræferencer i lokalområdet. Eksempelvis er det muligt at trække en tilpasset kundeprofil på egne bilmærker i eget lokalområde. Voxmeter har udviklet online-værktøjet. Det erstattes fremover af en kvartalsrapport med fokus på kundeoplevelsen i forhandlerleddet, og er baseret på input fra Bilbranchens medlemmer.


Bilbranchen 09.10.2018
Læs hele artiklen på bil.di.dk

Læs mere

Disse bilejere går mest op i serviceaftaler
Her er kvindernes foretrukne bilmærker
Nye tal: Fire ud af ti vil købe en el- eller hybridbil
Dyre biler kører bedst
Hvor mange biler ejer børnefamilierne?
Ny buschaufføruddannelse til fleksjobbere