Verdens første CEM-system til musikbranchen

Sådan kan danskerne få opfyldt ønsket om bredere musik

Tre gange så mange danskere ville gå ud og høre livemusik, hvis diversiteten i musikudbuddet blev større.
Det viser Voxmeters ugentlige monitorering, baseret på 26.000 interview årligt. Her fortæller danskerne om sit musikforbrug, musikadfærd og hvilken slags musik de elsker, hader og savner.

Nu har Voxmeter udviklet verdens første analysesystem til musikere og musikselskaber, som gør det nemt at spotte ny musik, der herpå matches med sit ideelle publikum. Også målgrupper med en helt speciel musiksmag. Hertil kan både etablerede og nye kunstnere, reducere risikoen for fiasko og få udvidet sit marked, også internationalt. Systemet har fuldautomatiseret alle analyseprocesser, hvormed kostprisen for markedsanalyse af ny musik er reduceret til en 30.del.

Analysesystemet bygger på Voxmeters løsning, CEM Intelligence, der tager udgangspunkt i ledelsesfilosofien Customer Experience Management. Hermed får musikbranchen de samme fordele som alle andre virksomheder har haft i mange år, lige fra banker, butikker til NGO-organisationer. Du kan læse mere om musikprogrammet og hvorfor diversiteten i musikken vil øges, når man involverer lytterne og publikum. Du kan også læse danskernes musikanmeldelser og se den aktuelle hitliste. Gå ind på cemmusictest.com