Reklamer: De her bilmærker huskes bedst

Citroën Danmark har godt fat i de danske bilkøbere, når det handler om, hvad der huskes. Jørgen Leth kan være en del af forklaringen.

Især fransk mærke sidder fast i bevidstheden.

 
UGENS TAL Med fremgang i sociale og andre medier som platform for reklamer, er der stor konkurrence om forbrugernes opmærksomhed. Voxmeters seneste tal viser, hvilke bilmærker danskerne husker omtale af.

Citroën har med en andel på 22,5 procent klart den største andel af personer, der husker reklamer for bilmærket inden for de seneste to uger. Kort derefter kommer VW, Peugeot og Audi alle med en andel på omkring 18 procent.
I den modsatte ende finder man Honda med en andel på 2,9 procent, der sammen med Alfa Romeo og Mitsubishi alle har en andel på under 4 procent. Importørerne af disse mærker kan derfor med fordel satse mere på deres reklame og medieindsats. Nævneværdigt er det, at en af de nyere spillere på det danske marked Dacia med en andel på 10,2 procent ligger et procentpoint foran sin franske ejermand Renault med 9.2.



Motor-magasinet 11.09.2018
Læs også artiklen på Motormagasinet.dk

Læs mere

Premium-biler har mindst værditab
Danskerne foretrækker langsigtet leasing
Er finansiering vigtig for bilkøberen?
Uddannelse - med garanti for job
Disse bilejere skipper serviceeftersyn
Danskerne vil lease dyre biler