Spillestedsgæsterne vil have et større drikkeudvalg


Stort drikkeudvalg

Voxmeter har spurgt de danske musikforbrugere, hvordan deres ideelle spillested ser ud, herunder om de prioriterer udvalget af drikkevarer. Det viser sig, at det er blevet en anelse vigtigere for de danske spillestedsgæster i år, sammenlignet med samme tidspunkt sidste år, at venuet præsenterer dem for et stort udvalg til ganen.

Over en fjerdedel af danskerne vil have mere at vælge imellem

Voxmeters analyseværktøj CEM Music Intelligence tager pulsen på danskernes forbrugsvaner og holdninger gennem 52.000 årlige interview, der måler danskernes musikvaner og syn på festivaler og spillesteder. Derfor kan Voxmeter også dokumentere, at 26,2% af danskerne i 2019 har svaret, at et ”stort udvalg af drikkevarer” har ”høj prioritet”.

Vil have større udvalg

Q: Hvordan er dit ideelle spillested? Har svaret: Stort udvalg af drikkevarer – Høj prioritet. Beregningsmetode 52 uger. Gennemsnitlig antal respondenter: 1568



Behovet for at nyde et større udvalg er således steget fem procentpoint siden 2018. På samme tidspunkt sidste år (uge 7 + 8) var det nemlig kun 21,2% af danskerne, der havde denne specifikke præference.
Det er god viden for spillestederne, der kan bruge netop denne måling – og mange andre fra CEM Music Intelligence – til at kende deres gæsters behov og arbejde strategisk med at imødekomme dem.

CEM Music Intelligence rådgiver med de danske musikforbrugere

Tallene i denne analyse er baseret på Voxmeters database CEM Music Intelligence, der samler viden om danskernes musikadfærd og -vaner, baseret på repræsentative udsnit af de almene musikforbrugere. Monitoreringen, der bygger på 52.000 årlige interviews, blev igangsat i oktober 2017, og lige siden har Voxmeter spurgt danskerne om alt lige fra deres musikforbrug og -vaner til deres syn på festivaler og spillesteder.


Læs mere

Klaptrae
Woodpecker