Vores bank er et populært samtaleemne

Vores bank er et populært samtaleemne

I et godt selskab, kan der blive talt om alt mellem himmel og jord. Voxmeter har dykket ned i databasen ”CEM Bank Intelligence” og undersøgt, hvilke emner vi taler om, når vi omtaler vores primære bank i selskab med venner og bekendte. Tallene er fra 4. kvartal i 2018, og de siger derfor noget om, hvilke emner indenfor bank der optager danskerne netop nu.

Vores bank er et populært samtaleemne

Q: Hvad respondenten taler om, når deres primære bank omtales sammen med venner og bekendte – Stikprøve: 6.421 (2018-Q4)


Med en andel på 40 % er den rådgivning, man har modtaget, det emne, som flest danskere taler om med venner og bekendte. Bankerne bør derfor være meget opmærksomme på den rådgivning, de tilbyder, da emnet går fra mund til mund.

Et område, hvor bankerne kan adskille sig fra hinanden, er vilkår og priser. Dette er da også et emne, som mere end hver tredje taler om, når samtalen falder på deres bank.

I disse tider hvor flere store skandaler har set dagens lys, og hvor bankerne for alvor er kommet i modvind, er bankens omtale ligeledes et emne, som mere end hver fjerde taler om. Voxmeter vil i den næste undersøgelse se på udviklingen af netop dette emne.

Bankreklamer er med en andel på 2 % det emne, som færrest danskere taler om i selskab med venner og bekendte. Banker kan med fordel undersøge, hvad der griber deres kunder i markedsføringen, så deres reklamer kan blive et samtaleemne.


Kontakt Voxmeter, hvis du mangler viden om danskernes relation til bankerne. Siden 2008 har Voxmeter monitoreret danskernes holdninger til bankerne på områder som bl.a. finansieringsforhold, efterspørgsel, tilknytning, evaluering og oplevelser. Læs mere om CEM Bank Intelligence.


Læs mere

24 forskere: Banker bør sende kunder i favnen på billigere konkurrenter, hvis de vil overleve på fremtidens bankmarkedFoto: Colourbox
Dansker klør på og lander topjob i Nordea