Kursusmarkedundersøgelser

Kursusmarked- undersøgelser

Her får du viden om kursusmarkedet,
der kan hjælpe dig med at få flere kursister​

Alt om kursusmarkedet samlet ét sted!

Med rapporten Det Danske Kursusmarked i hånden får I kortlagt markedet for kursusudbydere og konferencesteder, og I bliver bedre i stand til at forudsige jeres kunders behov.

Det Danske Kursusmarked er en årlig analyse, der giver et fuldstændigt billede af markedet for kurser og efteruddannelse i Danmark – set med kundernes øjne.

Analysen er blevet gennemført i over 30 år – først af IFKA og siden 2005 af Voxmeter. Den tegner et detaljeret billede af kursusaktiviteten på de danske arbejdspladser ved at afdække alle aspekter af markedet lige fra efterspørgsel og forbrug til kendskab og omdømme. Analysen udføres på data både fra de kursusansvarlige i både den private og offentlige sektor, og fra et repræsentativt udsnit af danske medarbejdere. Det sikrer, at I får et klart, komplet billede af kursusmarkedet.

Rapporten er delt op, så I som kursusudbyder eller kursussted får præcis den information, I har brug for fra de uddannelsesansvarlige og medarbejderne – og ikke andet. Ud over den generelle rapport tilbyder vi en imagerapport, der afdækker jeres individuelle kendskab og image, og giver jer klare profiler af jeres potentielle kunder.

Kursusmarkedrapporter

Det danske kursusmarked​

Harmonikaindhold

Rapporten ‘Det danske kursusmarked’ er til dig, der søger klar viden om kundernes forventede forbrug, deres budgetter for det kommende år, hvem der beslutter, hvilke kurser arbejdspladserne skal på, hvor de skal holdes, hvilke kriterier, der afgør deres valg af kurser og steder, og kundernes overordnede tilfredshed med jer og jeres største konkurrenter.

Her får du et klart overblik over, hvor jeres kunder finder information om kurser og kursussteder, hvordan de booker det, hvilke medarbejdergrupper, der deltager i kurser, og hvilke barrierer kunderne oplever i forhold til kurser og efteruddannelser.

Rappporten skaber et skarpt overblik over, hvor loyale jeres og jeres konkurrenters kunder er, og hvordan I kan vinde flere til jer.

.

Klik her for yderligere information.

Imagerapport

Rapport om Image & omdømme
Harmonikaindhold

Med Imagerapporten i hånden, får du viden om, hvor stor en andel af kunderne, der kender jer og jeres konkurrenter.

Dette inkluderer et dybdegående overblik over jeres og jeres konkurrenters image – både generelt og specifikt på en række af de vigtigste parametre.

.

Klik her for yderligere information.

Dansk konjunkturbarometer

Få viden om det, der sker, før det sker!

Få et unikt indblik i virksomhedernes og befolkningens aktuelle situation og fremtidsplaner via Voxmeters omfattende interviewundersøgelse. Vi gennemfører 2.000 interviews om ugen for at sikre, at vores statistikker og prognoser er mest muligt præcise. Med direkte adgang til virksomhederne og borgerne selv, kan vi forudsige kommende tendenser og begivenheder via et solidt datagrundlag. Dermed kan vores månedlige konjunkturrapport hjælpe dig med at træffe rettidige beslutninger og navigere i en konstant skiftende verden.

Harmonikaindhold

I rapporten får du tremåneders-prognoser for de mest væsentlige markeds- og samfundsområder. Du varsles om, hvad der sker, før det sker, og er dermed på forkant med kommende tendenser. Varslingen kommer direkte fra danskerne og de danske virksomheder. Dels via Voxmeters befolkningspanel, dels via vores virksomhedspanel. Rapporten udkommer hver måned.

.

Metodiske overvejelser

Metoden bag

Analyserne laves på baggrund af 1.000 interview med de kursusansvarlige, og 1.000 repræsentativt udvalgte medarbejdere i de danske arbejdspladser. Blandt de kursusansvarlige foretages 400 interview med offentlige virksomheder, og 600 med private.

Data er indhentet både igennem Voxmeters 100.000 mand store webpanel, og i direkte kontakt med tilfældigt udvalgte danske virksomheder.

100% anonymitet og høj datasikkerhed​

Alle oplysninger, som Voxmeter kommer i besiddelse af angående vore kunder i forbindelse med udførelsen af analyseopgaver, anses for strengt fortrolige og videregives ikke til tredjepart, uden forudgående skriftligt samtykke. Voxmeter følger og efterlever brancheorganisationen ESOMARs regler og arbejder efter et sæt strenge etiske regler, som blandt andet forpligter Voxmeter til at opretholde fuld anonymitet over for kunde såvel som respondenter. Voxmeter overholder GDPR og er certificeret via revisorerklæringen ISAE300.

Indholdsområder

kommunikation_hvid

Kommunikation

Det Danske Kursusmarked leverer klare indsigter i, hvordan I bedst kommunikerer med jeres kunder, hvad end I er kursusudbyder, et hotel eller en hotelkæde. Siden 2007 har vi afdækket, hvordan kunderne finder informationer om kurser og konferencesteder.

viden_hvid

Viden

Det Danske Kursusmarked giver jer viden om, hvad kunderne kræver. For kursusudbydere sætter det fokus på, hvilke emner kunderne interesserer sig for og vil søge imod i år. For kursus- og konferencesteder sætter det fokus på, hvilke elementer, der afgør, hvor kunderne arrangerer kurser.

Kundevækst

Imagerapporterne giver jer et klart, individuelt billede af, hvad I skal gøre for at få flere kunder. I får et klart billede af, hvor stor en del af markedet, der kender jer, og hvad jeres kunder synes om jer og jeres vigtigste konkurrenter.

Kontakt mig endelig, hvis du har spørgsmål

Anna Midtgaard Christensen
Analysedirektør

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.