Mobiletnografi

Kom helt tæt på jeres målgruppes tanker, oplevelser og hverdag

Mobiletnografi er en metode til at forstå jeres målgruppes tanker, adfærd og oplevelser i deres naturlige miljø. Mobiletnografi er en kvalitativ, digital metode, hvor jeres målgruppe ved hjælp af deres mobiltelefoner dokumenterer deres tanker og handlinger direkte i situationen gennem billeder, videoer og/eller tekst. På den måde bliver deltagernes autentiske oplevelser indfanget, og I kommer helt tæt på jeres målgruppe på en måde, I ikke kan via traditionelle interviewformer.

Et mobiletnografisk studie foregår typisk over flere dage eller uger, hvor undersøgelsens deltagere rapporterer fra deres hverdag og besvarer forskellige opgaver ved fx at skrive tekster og tage billeder og videoer.

Hvordan fungerer processen?

Vi sørger for en skræddersyet proces, der matcher jeres specifikke behov. Vi håndterer rekruttering, dataindsamling og analyse, og resultaterne præsenteres i et klart og struktureret format, der giver et tydeligt indblik i målgruppens oplevelser, behov og adfærdsmønstre.

Kontakt os i dag for en uforpligtende samtale om, hvordan mobiletnografi kan skabe værdi for jeres organisation.

Vil du have et tilbud? Sparring og rådgivning? Eller noget andet, du gerne vil vende?

Udfyld kontaktformularen, så vender vi tilbage.

Analysedirektør, Anna Midtgaard Christensen