Traditionelle medier har fået flere musikentusiaster i folden
Vi taler stadig med venner og bekendte omkring musik, men særligt ét medie har oplevet en stor procentvis stigning som informationskilde til musik
Det kan godt være, at 2021 endnu ikke har væltet sig i nye musikudgivelser. På trods af dette oplever flere medier en stigende interesse fra musikinteresserede danskere. Danskernes informationskilder til musik har stor betydning for aktørerne i musikindustrien, der promoverer artister og events. Hvor de sociale medier plejer at være en stabil formidlingskanal, viser Voxmeters måling, at andre platforme har oplevet markant vækst under pandemien.
Flere danskere holder sig opdaterede via avisen
Når Covid-19 fortsat svinger taktstokken, kunne man være foranlediget til at tro, at danskerne opsøgte musikernes profiler på de sociale medier i endnu højere grad. Faktum er, at de stadig holder sig opdateret via de kanaler, men i løbet af det seneste år har tendensen været (tæt på) stagneret. Helt anderledes forholder det sig for aviserne, der har oplevet en positiv udvikling på mere end 20% af danskere, der opsøger nyheder omkring musik.
D. 10. juni 2021 lancerer Voxmeter sit musikalske hjertebarn Voxhot
Vi vil gøre det lettere for musikbranchen. Med Voxhot giver vi alle musikbranchens aktører mulighed for at få dyb indsigt i markedet for forskellig musik. Via repræsentative lytterpaneler får labels, managers, bookere, radiostationer, syncs, forlag, producere, artister og bands mulighed for at teste musik, og se de målgrupper musikken appellerer mest til.
Voxhots analyser viser kort sagt musikkens markedspotentiale, så de bagvedliggende aktører kan tage afsæt i konkret data og ramme plet, når musikken skal markedsføres. Som aktør får du indsigt i markedet, for den musik du vælger at teste. Du får svar på hvor i landet, at musikkens potentiale er størst, hvem publikum er, hvad tid på dagen de helst vil høre sangen(e), hvilken stemning de forbinder det med, om de vil tilføje det til deres playliste, dele det med familien, vennerne og meget mere.
Arbejder du med musik og/eller formidling, kan du få gratis adgang til databasen. Her kan du kvit og frit se analyser af næsten 1000 forskellige sange, af forskellige stilarter, og se hvordan musikkens målgruppesegmenter ser ud. Ring til analysekonsulent Frederik Nielsen i dag – eller skriv til [email protected]. Så sørger vi for, at du har adgang til Voxhot, når vi går live d. 10. juni 2021.
Vi glæder os til at vise dig alt om musikkens målgrupper!
70 20 23 24 • [email protected]