Aldrig har lysten til at komme på musikfestival været større
Voxmeter hjælper musikbranchen med at etablere kontakt til danskerne, og videreformidle om deres ønsker og forbrug, om alt der omhandler musik. Blandt andet rapporterer vi hvor mange danskere, der agter at tage på musikfestival, og i hvilken grad de anbefaler venner og kolleger at tage med. Denne kontakt har vi etableret, så udviklingen kan følges uge for uge, hvilket Voxmeter har gjort i en ubrudt dialoglinje, siden 2016.
Stikprøven er baseret på 250 nationalt repræsentative interviews ugentligt i perioden. Den maksimale statistiske usikkerhed i rapporten er 0,86%-point.
Som det fremgår af ovenstående grafik, har danskernes lyst til at tage på musikfestival aldrig været større end netop nu. Dog må mange gå forgæves i endnu en sæson, da mange festivaler har måttet aflyse, da de fortsat er ramt af Covid-19 restriktionerne.
Stort ønske at tage venner og kolleger med på musikfestival
På trods af regeringens restriktioner er intentionen om at anbefale venner og kolleger at tage med på festival lige så højt, som før covid-19 brød ud i 2020. Faktisk er det i dag lidt højere.
CEM Music Intelligence udkommer d. 10. juni 2021
Juni måned bliver skelsættende for Voxmeter. Her lancerer vi den endelige version af CEM Music Intelligence. Allerede d. 3. juni frigives musiktesten Voxhot, og så frigives det fulde analysesystem, CEM MUSIC Intelligence, den 10. juni. Her har vi samlet alle musikforbrugerdata, så de er vinklet til brug for alle musikkens aktører – lige fra A&R, management, bookingagenturer, producere, sangskrivere, sync’s/forlag, spillesteder, medier og radiostationer samt artister og bands.
Musiktestsystemet, Voxhot, frigives d. 3. juni 2021
Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at kontakte analysekonsulent Frederik Nielsen på [email protected] eller på +45 7020 2324.
70 20 23 24 • [email protected]