- Bank: Vil skifte bank
Flere privat- og erhvervskunder vil skifte bank
Andelen af privat- og erhvervskunder, der ønsker at skifte bank, er steget markant de seneste år.
Blandt privatkunder er der tale om ca. 1.5 millioner individer. Blandt erhvervskunder er det ca. 90.000 virksomheder.
I praksis, er det dog relativt få bankkunder, der hvert år skifter bank. Blandt dem der vil skifte bank blot 13%.
Der er primært to årsager til, at de utilfredse kunder ikke skifter bank:
1) Kunderne antager, at det er alt for besværligt.
2) Bankerne reklamerer for de samme 5-6 traditionelle årsager til, at nye kunder skal vælge netop dem.
Der venter altså et ganske betydeligt potentiale på at blive indløst for den bank, der kommunikerer de rette budskaber til de passende kundesegmenter.
Dels, hvorfor det reelt er nemt at skifte bank. Dels, kommunikere budskaber der er relevante og matcher kundernes specifikke behov og efterspørgsel. Og endelig, hvorfor netop din bank evner at omvende den utilfredshed, der er årsag til, at kunden ønsker at forlade sin nuværende bank.
I denne uge viser vi en liste over de største banker og hvor stor en kundeandel, der overvejer at blive kunde i en anden bank.
Kundeloyalitet
Rapporten afdækker NPS og andelen af aktive ambassadører med 10 års udvikling og ønskede benchmark. Analysen identificerer årsager til utilfredshed indenfor hele kundeberøringsspekteret. Strakt over kundernes fulde forretningsomfang, vurdering af ledelse, rådgivere, rådgivning, åbningstider, tilgængelighed, kontakt, kundeinformation, service- og prisparametre, fordelsprogram, digitale platforme, gode og dårlige kundeoplevelser og kundesamtaleemner. På dette udtømmende datagrundlag, indeholder rapporten helt konkrete findings og anbefalinger.
Som det fremgår af nedenstående indholdsfortegnelse, afdækker Voxmeter et ganske betydeligt antal kundeberøringsområder. Her kan du få leveret en særskilt analyse om de enkelte sektioner i indholdsfortegnelsen.
Du kan også bestille den store CEM Intelligence-rapport. Her får du afdækket de væsentligste områder, der tilsammen afgør, i hvilken grad kunderne er tilfredse eller utilfredse. Her får du identificeret præcis de områder, hvor din bank med størst effekt kan sætte ind for at øge kundeloyaliteten. CEM Intelligence-rapporten følges op med en mundtlig præsentation beriget med konklusioner og anbefalinger.
Analysen indeholder
- Overordnet evaluering
- Ledelsen
- Troværdighed
- Ansvarlighed
- Åbenhed
- Bankens økonomi
- Rådgivning (13 parametre)
- Behov/Relevans
- Evaluering
- Kontakt og dialog
- Behov/Relevans
- Evaluering
- Tilgængelighed
- Frekvens
- Kontaktform
- Seneste
- Initiativ
- Kundeinformation
- Behov/Relevans
- Frekvens
- Evaluering
- Digital platform
- Behov/Relevans
- Mobilbank
- Netbank
- Betalingsløsninger
- Services (21 parametre)
- Behov/Relevans
- Evaluering
- Forretningsomfang
- Kortlægning
- Engagementsprofil
- Volume
- Behov/Relevans
- Evaluering
- Kundeloyalitet
- Ambassadører
- NPS
- Kundeomtaler
- Omtaleemner
- Kundeklager
- Utilfredshedsårsager
- Anti-churn
- Fordelsprogram
- Behov/Relevans
- Evaluering
Du kan frit vælge, hvilke af ovenstående sektioner du ønsker at få analyseret.
Ovenstående områder opdateres hver uge. Det bliver hvert år til ca. 224.000 kundeinterviews, hvorfor vi kan levere din analyserapport indenfor 10 hverdage – forudsat at din bank hører til blandt de 20 største, målt på antallet af privatkunder. For øvrige banker kan rapporten leveres indenfor 20 hverdage.
Få gratis opdateringer hver uge
Få de seneste prognoser, analyser og meget mere ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev.
Her får du som den første, dugfriske tal som opdateres hver uge – helt gratis.