Image- og omdømmeanalyse

I et konkurrencepræget marked er det vigtigt at forstå, hvordan jeres virksomhed eller organisation opfattes. En image- og omdømmeanalyse er et værdifuldt værktøj, der hjælper jer med at få indsigt i jeres nuværende position og være en guide for jeres strategiske beslutninger.

En image- og omdømmeanalyse bidrager med input, der kan styrke og vedligeholde jeres image. Den giver jer et solidt fundament til at forstå og styrke jeres position på markedet. Analysen går i dybden med det image, som jeres organisation har, og den opfattelse, som jeres omverden har af jeres organisation.

Kendskabsmålinger gennemføres enten telefonisk eller webbaseret afhængig af målgruppen.

 

Vores image- og omdømmerapport vil typisk indeholde:

  • Imageanalyse: Vi måler, hvor positivt eller negativt omverdenen ser på jer, og hvordan denne opfattelse påvirker modtagelsen af jeres budskaber. Vores analyse viser, hvor stærk en forudindtagethed – positiv eller negativ – der eksisterer i markedet, og hvordan den farver opfattelsen af jeres virksomhed.
  • Imageparametre: Vi kortlægger jeres virksomheds renomme på imageparametre som fx ledelse, ansvarlighed og troværdighed. Rapporten giver derudover indsigt i den umiddelbare opfattelse af jeres tilbud og services målt på parametre som blandt andet ydelser, produkter, rådgivning og prisniveau.
  • Positiv og negativ omtale: Hvordan huskes jeres virksomheds kommunikation, budskaber, presseomtale og omtale på sociale medier? Er opfattelserne af jeres virksomhed præget af positive eller negative associationer?
  • Driveranalyse: En imageanalyse kan indeholde en driveranalyse. Driveranalysen identificerer de område, som har den største indflydelse på jeres image. Én ting er at se på, hvilke områder I performer godt og mindre godt på. Men det vigtige er at se på, hvilke parametre der har betydning for jeres image, og hvordan I vurderes på disse parametre.

Spørgsmål til image- og omdømmeanalysen? Sparring og rådgivning? Eller vil du have et tilbud?

Udfyld kontaktformularen, så vender vi tilbage.

Analysedirektør, Anna Midtgaard Christensen