Du tilmelder dig samtidig Voxmeters nyhedsbrev, hvor du vil modtage de nyeste insights inden for bankverdenen.
Du har altid muligheden for at afmelde dig igen

Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82
Hver tredje i hovedstaden mener, at det skal være nemmere at skyde ulve. I Syddanmark er det seks ud af ti.
Tæt på halvdelen af danskerne mener, at det skal være lettere at få tilladelse til at skyde ulve i Danmark.
44,7 procent svarer, at det skal være lettere at få tilladelse, mens 33,7 procent svarer nej. Resten af de adspurgte har ikke taget stilling.
Det viser en rundspørge, som Voxmeter har gennemført for Ritzau.
Tværs over danmarkskortet er svarene dog langtfra ens.
Hver tredje af de adspurgte, der har bopæl i Region Hovedstaden, mener, at det skal være lettere at få tilladelse til at skyde ulve.
I Region Syddanmark gælder det seks ud af ti personer.
For de adspurgte i Midtjylland er det ligeledes over halvdelen, der ønsker nemmere adgang til at skyde ulve i Danmark.
To landmænd har for nylig fået tilladelse til at skyde en såkaldt problemulv i Klosterhede-reviret i Vestjylland.
Det oplyste Styrelsen for Grøn Arealomlægning og Vandmiljø til Ritzau 10. september.
Tilladelsen er blevet givet, efter at en ulv i slutningen af august angreb en fåreflok bag et ulvesikret hegn i nærheden af Klosterheden, som rummer en bestand af ulve.
Dermed trådte en ny regel, der blev indført i foråret, i kraft. Reglen betyder, at husdyravlere i Lemvig og Struer kan bede om lov til at regulere – hvilket vil sige at skyde – ulve, hvis deres dyr bliver angrebet.
Det er tilladt for landmændene at skyde ulven, hvis den igen forcerer eller forsøger at forcere et ulvesikret hegn i samme område.
Der er blevet registreret en ulvefamilie med seks hvalpe i Klosterhede-reviret.
Det er blevet gjort op af Den Nationale Ulveovervågning på Aarhus Universitet, der holder øje med situationen.
De nye regler er indført, efter at der i februar fandt et ulveangreb sted bag et ulvesikret hegn nær Vemb i Vestjylland, hvor 17 får blev dræbt.
Det var medvirkende til, at ministeren for den grønne trepart, Jeppe Bruus (S), i april præsenterede en handlingsplan, der blandt andet ændrede på definitionen af en såkaldt problemulv.
Voxmeter har foretaget rundspørgen som en spørgeskemaundersøgelse, hvor 1011 personer er blevet adspurgt.
Svarene er indsamlet fra 11. september til 15. september.
Denne artikel er bragt via Ritzau, tirsdag d. 16. september 2025, i forbindelse med en rundspørge foretaget af Voxmeter.
Den originale artikel kan læses herunder:
Artiklen er desuden delt af følgende medier:
Denne artikel er bragt via Ritzau, tirsdag d. 16. september 2025, i forbindelse med en rundspørge foretaget af Voxmeter.
Den originale artikel kan læses herunder:
Artiklen er desuden delt af følgende medier:
Du tilmelder dig samtidig Voxmeters nyhedsbrev, hvor du vil modtage de nyeste insights inden for bankverdenen.
Du har altid muligheden for at afmelde dig igen
Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82
Den fulde rapport afdækker samtlige kundeberøringsområder. Den går i dybden med alt – lige fra rådgivning, produkter, services og digital platform til kundeinformation, kundekontakt, filialer mv. Rapporten kan bestilles for et enkelt område eller for samtlige områder – alt efter, hvad I har fokus på lige nu.
Rapporten afdækker alt inden for marketing. Den går i dybden med kendskab, kommunikations- og kampagneerindring, kommunikationskanaler, marketingeffekt og målgruppebeskrivelser. Den indeholder også en tracking-del med udvikling og effektmål på kampagner, journalistisk omtale og SoMe. Denne rapport kan også deles op, så du kun får den del, du p.t. har brug for.
Rapporten afdækker jeres overordnede image og jeres position i forhold til konkurrenterne. Rapporten måler jeres imagestyrke ud fra de 6 stakeholders, der har indflydelse på imagerejsen. Her kan I få en analyse, der tegner et billede af jeres image blandt alt fra ledelse og medarbejdere til jeres kunder, konkurrenternes kunder, medierne, opinionen og – hvis relevant – aktionærerne.
Her får du et aktuelt markedskort samt en uddybende profil af et specifikt segment. Det kan for eksempel være den gruppe, der ønsker at forlade deres nuværende bank og derfor overvejer at skifte til en specifik bank. Rapporten tegner blandt andet en profil af segmentets finansierings- og købsplaner samt deres medievaner.
I kan vælge at få adgang til analyseplatformen CEM Intelligence, der er en samlet online analyseportal. Her har du adgang til samtlige analyserapporter. Og I kan selv udarbejde spørgeskemaer og gennemføre analyser, ligesom I kan opbygge analyseløsninger til fx kunderejser, touchpoints og digital kundedialog.
Voxmeter har ydet rådgivning i kundeanalyser siden 2008. Her hjælper vi med overordnet strategi og med helt konkrete indsatsplaner. Vi bliver også ofte brugt til at præsentere de vigtigste findings – typisk til et direktionsmøde, bestyrelsesseminar eller et ledermøde.
Frederiksborggade 15, 3. sal
1358 København K
CVR/VAT: 34217432
� Copyright - Voxmeter