Musikmarkedet

Vi udarbejder dine analyser om musikmarkedet,
tester musik og gennemfører dit interviewarbejde

Musiktest

Musiktesten er udarbejdet til både artister, musikselskaber, agenter, medier og radiostationer, med henblik på at fremme og markedsføre artisters musik, baseret på data der er tilvejebragt via lytterfeedback.

En musiktest tager 3 dage og udmønter sig i en rapport med en profil af det segment i markedet, der synes godt om musiknummeret.

Harmonikaindhold

Ugentlig markedsmonitorering

Voxmeter gennemfører 232.000 interviews om året med befolkningen om det væsentligste indenfor musikmarkedet. Herunder kan du se, hvilke områder der er tale om.

Analyser beriges med segmentbeskrivelser

Alle analyser, lyttertest og rapporter, udarbejdes på baggrund af Voxmeters telefonomnibus og web-paneler. Hver uge afdækker vi den viden du herunder ser i vores monitoreringshjul. Denne systematik betyder, at vi besidder en omfattende mængde baggrunds- og profildata, som bruges til at berige de enkelte musikanalyser.

Harmonikaindhold

Voxhot Music er en analyseplatform, hvor publikum blandt andet fortæller dig, hvilke artister de vil høre, og hvilke festivaler og spillesteder de vil besøge. Kort og godt: Her er platformen, der svarer på stort set alt det, der forbinder musikmarkedet til musikforbrugerne og livepublikummerne.

Alle disse svar er tilvejebragt på baggrund af 232.000 årlige befolkningsinterviews, fordelt ugentligt. F.eks. om musikforbrug, evaluering af nye talenter, fortrukne artister, musiksmag, musikoplevelse, stemning, adfærd, lyttefrekvens mv. Men også alt om livemusik. Dette kan bl.a. være besøgsplaner til specifikke festivaler, koncert- og spillesteder – beriget med vurderinger af oplevelser m.m.

Altså svar på alt, hvad der er væsentligt relateret til musikmarkedet, og som afrapporteres i realtid. Voxhot Music er udviklet af Voxmeter og bygget op om forretningsløsningen CEM Intelligence.

Befolkningsinterviewene gennemføres via Voxmeters web-panel, der tæller mere end 100.000 danskere. Panelet er beriget med en stor mængde profildata til brug for målgruppesegmentering.

.

 

Musikanalyser

Kommunikationsanalyse

Til Venues og Festivaler

Denne analyserapport er specielt designet til festivaler og venues, der ønsker at øge deres billetsalg.

Rapporten giver en dybdegående analyse af jeres PR- og kommunikationsindsats og viser, om jeres markedsføringsstrategi er på rette spor.

Harmonikaindhold

Ved at kortlægge den del af den danske befolkning på 16 år eller derover, der har en relation til jeres festival eller venue, får I klarhed over, hvor I kan optimere jeres markedsføring.

I rapporten inddeles befolkningen i fire segmenter: Hidtidige gæster, plukkemodne gæster, potentielle gæster og gæster udenfor rækkevidde.

Ved at fokusere på de tre første segmenter, får I en detaljeret beskrivelse af, hvordan jeres nuværende og potentielle gæster opfatter jeres festival eller venue. Her bliver der bl.a. undersøgt kendskab, imageparametre, gæsteomtale, synlighed og marketingeffekt. Hermed opnår I en klar forståelse af, hvad der fungerer som det skal – og hvor I kan sætte ind, for at forbedre jeres kommunikation.

Formålet med rapportens sidste del; gæster udenfor rækkevidde, skal hjælpe jer med at undgå at bruge markedsføringskroner på målgrupper, der her og nu, er irrelevante.
Rapporten afdækker jeres kommunikationsperformance for de seneste tre år, der sammenlignes med op til 7 aktører i selv vælger.

Alt i alt giver analyserapporten jer en værdifuld viden, der kan hjælpe jer med at sælge flere billetter. Ved at analysere jeres PR- og kommunikationsindsats og få en forståelse af, hvordan jeres gæster opfatter jer, vil I kunne optimere jeres markedsføring og dermed tiltrække flere gæster til jeres festival eller venue.

Rapportens analyser er nemme at forstå. Men vi tilbyder også at en analysekonsulent præsenterer indholdet, og med yderligere findings, konklusioner og anbefalinger.

.

Klik her for yderligere information.

Marketingrapport

Til Venues og Festivaler

Optimer jeres markedsføringsbudget og sælg flere billetter med vores marketingrapport!

Analyserapporten giver jer helt konkrete oplysninger om de tre segmenter hvor I kan sælge flest billetter. 

Harmonikaindhold

Her ses de tre segmenter, hvor I kan sælge flest billetter:

Segment 1: Plukkemodne gæster.
Her har vi identificeret de personer der overvejer at besøge lige netop jeres sted.

Segment 2: Gæster i området
Her har vi identificeret de personer der elsker livemusik og har bopæl i jeres område.

Segment 3: Musikmatch
Her har vi identificeret de personer der elsker den livemusik, som matcher den man kan opleve hos jer.

Eller bliv klog på andre segmenter I gerne vil ramme

  • I kan selv definere jeres segmenter I ønsker rapporten skal køres på. Det kunne for eksempel være personer der:
  • nyder at drikke øl.
  • overvejer at købe et bestemt bilmærke.
  • ønsker at skifte til en bestemt bank.
  • er glad hvor en særlig slags mad.
  • foretrækker nogle specifikke liveartister.
  • bruger flest penge når de er på festival eller spillested.
  • Kombinationerne er næsten uendelige. Se datahjulet i ovenstående afsnit ”Læs om hvordan vi monitorerer musikmarkedet”.

Naturligvis bør standardkriteriet være; personer der vil høre musik live.

Første del af rapporten tegner en uddybende personprofil som omfatter:

  1. Antal personer segmentet omfatter.
  2. Hvilke traditionelle medier de ser eller læser.
  3. Hvilke medier de anvender på internettet.
  4. Hvad de anvender af sociale medier.
  5. Gennemsnitsalder.
  6. Hvilke områder de bor.
  7. Musikpræferencer.
  8. Artistpræferencer.
  9. Fritidsinteresser.
  10. Livstilstype.
  11. Baggrund

Den anden del af rapporten fortæller hvor I når ud til flest, i de enkelte medier.

Her er den vigtigste information I får, i hvilke medier I rammer flest ud af 100 der benytter mediet. Dernæst hvor I rammer flest totalt. Med disse data, kan I vælge de mest effektive medier, så I får mest effekt for jeres markedsføringsbudget.

For hvert af de nedenstående medieområder, får du data for hvert enkelt medie som sorterer under kategorien:

TV: 

  • Ikke-kommercielle kanaler
  • kommercielle kanaler

Radio:

  • Landsdækkende
  • Lokalradioer – Vest
  • Lokalradioer – Øst

Medier:

  • Aviser – Print & Online
  • Ugeblade – Print & Online
  • Magasiner – Print & Online

Sociale Medier:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Snapchat
  • TikTok
  • Twitter
  • YouTube

Rapportens sidste del, omfatter den samme uddybning som beskrevet for rapportens anden del. Her gælder det; musikpræferencer. artistpræferencer, fritidsinteresser, livstilstype og demografi.

.

Klik her for yderligere information.

Bookingmodul

Find dit publikums foretrukne artister

Bookingmodulet hjælper dig med at optimere jeres musikprogram. Her får du ugentligt opdaterede data hvor du kan se dit publikums foretrukne liveartister. Både danske og udenlandske. Du kan trække artistlister filtreret på parametre lige fra køn, alder, geografi, musikgenre, billetpris, festivaler til venues. Træf endnu bedre beslutninger til jeres events og tiltræk flere – og nye slags – glade gæster.

Harmonikaindhold

Optimer jeres bookinger, både med kendte og nye artister

Hver uge, spørger vi befolkningen om hvilke liveartister de helst vil høre. Vi gennemfører hvert år 26.000 interview for dig, fordelt ugentligt.

Derudover testes artisternes musik løbende. Her tilvejebringes der analyser til markedsføring af artisterne, herunder i hvilken grad lytterne ønsker at høre musikken live. Det blev til end 50.000 interview i 2022.

Metodikken betyder, at bookingmodulet både afdækker efterspørgslen på de mest kendte liveartister, men også på up-coming artister.

Systematikken beriger dig altså med feedback fra publikum selv, som du kan anvende i dit beslutningsgrundlag. Men også understøtte dig omkring up-coming artister du måske tidligere til tider har været i tvivl om.

Databasen indeholder mere end 1.500 danske liveartister og mere end 3.000 udenlandske.

Her viser vi et par screenshots fra bookingmodulet: 

.

.

.

Klik her for yderligere information.

Kontakt mig endelig, hvis du har spørgsmål

Christian Stjer
Adm. direktør

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    © Copyright - Voxmeter