Et godt image er vigtigt, når kunder skal vælge ny bank
Der er stigende konkurrence i bankbranchen. Sparekassen Kronjylland er en – blandt flere banker – der udvider i København. Blandt de 24% i hovedstadsområdet der kender Sparekassen Kronjylland, er der 39%, der ville vælge Arbejdernes Landsbank hvis de skulle skifte bank – men blot 5%, der vil vælge Sparekassen Kronjylland. Dette skyldes primært den forskel der er på de to bankers image.
Sparekassen Kronjylland kan forbedre sit image, ved i første omgang at isolere de bankydelser kunderne hyppigst efterspørger, i netop denne geografi. Dernæst, at formidle hvordan Sparekassen Kronjylland er i stand til at levere netop dette. Hvilket bør eksekveres ved brug af de kanaler hvor målgruppen færdes hyppigst. Viden som kan erhverves i Voxmeters image- og segmenteringsrapporter.
Bankkunderne er begyndt at lægge mærke til, at Vestjysk Bank har en stærk økonomi. Dermed er Vestjysk Bank i gang med at ryste fortidens negative omdømme af sig. Blandt de 20 faktorer der indgår i Voxmeters image-måling, har ”Usund økonomi” været den mest negative faktor for andelen af bankkunder der overvejer Vestjysk Bank som et alternativ.
Rapporten indeholder 40 sider der og afdækker 20 imagepunkter.
Interview: Undersøgelsen er baseret på 39.000 interview.
Image-score: Hvert af de 20 områder bidrager til den samlede imagescore, der maksimalt kan give 3.000 point. De 3.000 point fordeler sig på 20 image-parametre, som afdækker 6 stakeholder-kategorier. De vigtigste imagepunkter for den enkelte bank, isoleres via en driveranalyse.
Vil du vide mere, så send en mail eller ring til mig.
Kontakt mig endelig, hvis du har spørgsmål
Borgergade 6, 4. sal
1300 København K
CVR/VAT: 34217432