Den digitale drivkraft gearer op
Bilejernes vaner drejer sig mere og mere over i en online retning, men enkelte segmenter holder dog fortsat fast i det traditionelle. Service, syn og reparationer er særlige områder, hvor flere forbrugere sætter farten op, på internettet.
Bilejerne undersøger mulighederne online
Én ting er, at Covid-19 har øget vores tilstedeværelse på internettet. En anden ting er, at flere former for onlinemuligheder for autobranchen skyder frem. Det er fortsat endnu ikke alle forhandlere, der tilbyder kunderne mulighed for at booke et serviceeftersyn online – selvom forbrugerne i stigende grad efterspørger det.
Køb en bil på internettet
For nogle kan det lyde mærkeligt at købe sin bil på internettet, mens det for andre kan virke som en naturlig del af udviklingen. Selvom det fortsat er kutyme at besøge en forhandler, prøvekøre en eller flere biler og herefter træffe sin beslutning, så er der ingen tvivl om, at vi med tiden vil bruge internettet endnu mere. Det store spørgsmål i relation til autobranchen er hvordan, samt hvilke bilmærker og forhandlere, der er bedst til at imødegå efterspørgslen på området.
Ny rapport om bilejernes online-vaner
Torsdag den 24. juni udkommer Voxmeters omfattende rapport om bilejernes onlinevaner. Her kortlægger vi de enkelte segmenttyper, og udpensler hvordan, at de adskiller sig fra hinanden. Det gælder både de områder, de har differentieret sig hidtil, men yderligere også hvad segmenterne agter at handle efter næste gang, at de køber ny bil, skal finde finansieringsmuligheder, forsikring, serviceeftersyn, værksted m.m.
Analyserapporten er på 86 sider inkl. tabeller, og bygger på 500 bilister, der har købt eller leaset bil indenfor de seneste 12 måneder. Dertil 500 bilejere, der har besluttet at købe bil indenfor de næste 3 måneder. Rapporten koster 36.000 kr. men kan nu erhverves for 24.000 kr. hvis den bestilles senest 10. juni. Kontakt analysekonsulent Frederik Nielsen på [email protected] eller ring på +45 7020 2324.
70 20 23 24 • [email protected]