Vi får flere penge til at støtte NGO’ernes arbejde
Konjunkturudviklingen giver NGO’erne mulighed for at høste flere støtter blandt private og virksomheder.
Selvom NGO’ernes individuelle mærkesager har været påvirket af Covid-19, i forskellig grad, går danskerne en tid i møde, hvor forbrugsevnen vil stige. I løbet af den nære fremtid vurderer flere forbrugere, at de har flere penge til forbrug, og det kan NGO’erne drage fordel af.
Både forbrugere og virksomheder vurderer, at de har flere penge
Selvom vi har været igennem en usikker tid med covid-19, så fastholder danskerne fortsat en solid velstand – sammenlignet med andre europæiske lande. Med det in mente, og kigger man ind i Voxmeters konjunkturkrystalkugle, er der udsigt til en stigning på 13,6 %, i niveauet som forbrugerne forventer, af større rådighedsbeløb. En stigning, som ikke kun vil påvirke privatpersoner positivt.

Ligeledes meddeler flere og flere danske virksomheder til Voxmeters erhvervspanel, at de har en solid likviditet. De forventer yderligere at ansætte flere medarbejdere og gennemføre større udvidelser indenfor de næste 12 måneder. NGO’erne har altså et stort potentiale til at høste flere støtter, både blandt forbrugere og virksomheder.
Danskerne bliver mere og mere online-orienteret
De gentagne nedlukninger af samfundet har skærpet danskernes tilstedeværelse online. I forvejen var danskerne flittige til at købe ting på internettet, og nu forventer de at gøre det endnu hyppigere. I marts 2021 viser Voxmeters prognose en stigning på 43,4 % af forbrugerne, der forventer at bruge flere penge på onlinehandel, i løbet af de næste tre måneder.
Som vi også skrev i forrige uge, kan NGO’erne med fordel sætte ind overfor de rigtige målgrupper ved valg af kommunikation i de rette medier. Læs artiklen her.
Selvom forbrugsevnen vil stige, flugter det dog ikke med forbrugsviljen. Danskerne forholder sig fortsat forsigtige, hvilket NGO’erne med fordel kan appellere til. Vores data viser, at der er et stort antal plukkemodne støtter, der blot venter på det rigtige incitament. For disse støtter kan NGO’ernes mærkesager, markedsføres i samspil med de medfølgende fradragsmuligheder, der både virker meningsfuldt og stadig levner plads til den ønskede opsparing. Det kan for nogles tilfælde være dét, der også kan få virksomheder til at styrke deres CSR via samarbejdsaftaler med NGO’erne.
Fradragsmuligheden vil dog ikke være et støttemæssigt vendepunkt for alle potentielle støtter. Helt overordnet handler det for NGO’erne om, at de skal brande deres indsatsområder overfor de danskere, som deler de samme værdier. Det gælder både blandt private såvel som virksomheder, med de relevante CSR-profiler. Med et indgående kendskab til de enkelte segmenter kan NGO’erne altså nyde gavn af den kommende højkonjunktur.
Se jeres støtteparate segmenter i dag
Voxmeter giver jer mulighed for at få indgående kendskab til danskerne, danske virksomheder – jeres nuværende og kommende støtter. Hver dag taler vi med hele virksomheder og forbrugere fra de danske storbyer og ud til vandkanten. Vi kan hjælpe jer i dag. Kontakt direktør Christian Stjer på [email protected] eller ring nu på +45 70 20 23 24.

70 20 23 24 • [email protected]