Danskerne vil have nye smagsoplevelser

Dyp din burger i ost:
Burger King sætter smag på efteråret med nye burgere

Burger King udvider menuen med to nye varianter: Ultimate Cheddar og Mango Bacon. Og som noget helt særligt kommer Ultimate Cheddar med et stort bæger cremet cheddar-sauce, som osteelskere kan dyppe deres burger i, hvis det skal være ekstra cheesy!

Dette efterår lancerer Burger King to helt nye signaturburgere med hver deres særpræg. Ultimate Cheddar er oste-fansenes drøm med cheese sauce, dobbelt cheddar og sprød bacon i en blød bolle – og som noget særligt kan den fås med et ekstra bæger cheddar-sauce til at dyppe burger og fritter i. Mango Bacon giver et friskere twist, hvor sød mango-mayo møder den salte bacon, sprøde løg og en saftig bøf af enten crispy chicken eller oksekød – et strejf af sommer midt i efteråret.

“Vi ved, at danskerne både søger det trygge og samtidig vil overraskes. Derfor er Ultimate Cheddar en hyldest til ost i alle lag og for første gang med muligheden for at dyppe hele burgeren i cheddar. Samtidig leger Mango Bacon med kontrasten mellem sødme og salt. To nye signaturer, der viser, hvordan vi hele tiden udvikler smagen på Burger King-menuen,” siger Mila Hvilshøj, Head of Brand i Burger King Sverige og Danmark.

I løbet af året har Burger King allerede sendt flere nye innovative smagsvarianter på menuen, bl.a. Gourmet Jalapeños, Gourmet Gochujang og en wasabi-burger.

Danskerne vil have nye smagsoplevelser

En ny undersøgelse foretaget af Voxmeter for Burger King viser, at næsten halvdelen af danskerne elsker at prøve nye smage, mens fire ud af ti synes, at fastfood-udbuddet kan blive ensformigt. De nye burgere er et svar på netop den efterspørgsel: velkendte råvarer sat sammen på nye måder.

Undersøgelsen viser også, at seks ud af ti ofte justerer deres bestilling. Derfor lanceres Ultimate Cheddar med et ekstra bæger cheddar-sauce ved siden af – så ostefans kan skræddersy deres helt egen ostedrøm.

De nye Ultimate Cheddar og Mango Bacon er tilgængelige fra torsdag d. 2. oktober i alle Burger Kings restauranter i Danmark.

Denne artikel er bragt som pressemeddelelse af Burger King via Mynewsdesk, tirsdag d. 7. oktober 2025, i forbindelse med en undersøgelse foretaget af Voxmeter. 

Den originale pressemeddelelse kan læses herunder: 

Burger King

Artiklen er desuden delt af følgende medier: 

Fakta

  • 60% af danskerne mener, det er en god idé at oprette skærmfri zoner i det offentlige rum. Kun 15 % er imod.  (kilde: Voxmeter).
  • 53% af de kunder, der søger hjælp til trivsel gennem Danicas digitale værktøjer, ønsker rådgivning om bedre skærmvaner.

Denne artikel er bragt via Danica, fredag d. 3. oktober 2025, i forbindelse med en undersøgelse foretaget af Voxmeter. 

Den originale artikel kan læses herunder: 

Danica

Artiklen er desuden i fokus på følgende medier: 

Du tilmelder dig samtidig Voxmeters nyhedsbrev, hvor du vil modtage de nyeste insights inden for bankverdenen.
Du har altid muligheden for at afmelde dig igen

Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed:

Voxmeters analyser for privat- og erhvervsbank

Kundeloyalitet

Den fulde rapport afdækker samtlige kundeberøringsområder. Den går i dybden med alt – lige fra rådgivning, produkter, services og digital platform til kundeinformation, kundekontakt, filialer mv. Rapporten kan bestilles for et enkelt område eller for samtlige områder – alt efter, hvad I har fokus på lige nu.

Marketing

Rapporten afdækker alt inden for marketing. Den går i dybden med kendskab, kommunikations- og kampagneerindring, kommunikationskanaler, marketingeffekt og målgruppebeskrivelser. Den indeholder også en tracking-del med udvikling og effektmål på kampagner, journalistisk omtale og SoMe. Denne rapport kan også deles op, så du kun får den del, du p.t. har brug for.

Image og omdømme

Rapporten afdækker jeres overordnede image og jeres position i forhold til konkurrenterne. Rapporten måler jeres imagestyrke ud fra de 6 stakeholders, der har indflydelse på imagerejsen. Her kan I få en analyse, der tegner et billede af jeres image blandt alt fra ledelse og medarbejdere til jeres kunder, konkurrenternes kunder, medierne, opinionen og – hvis relevant – aktionærerne.

Segmentanalyse

Her får du et aktuelt markedskort samt en uddybende profil af et specifikt segment. Det kan for eksempel være den gruppe, der ønsker at forlade deres nuværende bank og derfor overvejer at skifte til en specifik bank. Rapporten tegner blandt andet en profil af segmentets finansierings- og købsplaner samt deres medievaner.

CEM Intelligence-løsning

I kan vælge at få adgang til analyseplatformen CEM Intelligence, der er en samlet online analyseportal. Her har du adgang til samtlige analyserapporter. Og I kan selv udarbejde spørgeskemaer og gennemføre analyser, ligesom I kan opbygge analyseløsninger til fx kunderejser, touchpoints og digital kundedialog.

Rådgivning og præsentation

Voxmeter har ydet rådgivning i kundeanalyser siden 2008. Her hjælper vi med overordnet strategi og med helt konkrete indsatsplaner. Vi bliver også ofte brugt til at præsentere de vigtigste findings – typisk til et direktionsmøde, bestyrelsesseminar eller et ledermøde.

� Copyright - Voxmeter