En ud af tre unge får lyst til at ændre deres krop med kosmetiske indgreb, når de er på sociale medier
Danske unge bruger næsten fire timer dagligt på sociale medier, hvor de eksponeres for kropsidealer, som er svære at leve op til. Derfor sætter Sex & Samfunds kampagne Uge Sex i år fokus på skærmkroppen.
Woman resumé:
Danske unge bruger næsten fire timer dagligt på sociale medier, hvor de eksponeres for kropsidealer, som er svære at leve op til.
Omkring hver anden får lyst til at tabe sig. En ud af tre får lyst til at lave om på deres krop med kosmetiske indgreb.
På skærmen er der ikke plads til usikkerhed og det skaber en afgrund mellem det, de unge ser i spejlet og det de ser på skærmen.
Derfor sætter Sex & Samfunds kampagne Uge Sex i år fokus på skærmkroppen.
Siden Sex & Samfund for første gang introducerede kampagneugen Uge Sex i 2008, er der sket kæmpe forandringer i børn og unges hverdagsliv, som mere end tidligere foregår på de sociale medier. Når det i år ringer ind til Sex & Samfunds kampagne Uge Sex, er det derfor med temaet skærmkrop på skoleskemaet.