11. februar 2021 / i Biler, Biler & Transport
Når bilen bliver kørt på værksted, kører flere af os derfra med et drejet smil på læben. Man skal fejre sine sejre, men samtidig må man også evaluere på de områder, hvor det kan blive bedre. Langt færre danskere oplever i dag fejl på det udførte værkstedsarbejde, lange ventetider og et værksted, der ikke overholder aftalerne.
Den samlede forbrugeroplevelse er altså blevet bedre under Corona, hvor man også må forvente, at der med færre biler på vejene udføres færre reparationer.
Tilliden mellem værksteder og forbrugere bør blive bedre
Selvom ventetiden er blevet kortere og serviceniveauet højere, er der flere forbrugere, som deler oplevelsen af overfaktureringer og følelsen af at være blevet snydt. Derfor skal man ikke dvæle ved glæden af den overordnede stigning af autoværkstedernes NPS. På længere sigt kan det nemlig få negativ indvirkning på de enkelte værksteder, hvis ikke de har nogle gode kundeambassadører. Størstedelen af landets autoværksteder forhandler også nye og/eller brugte biler, hvor værkstedernes dalende kundetilfredshed kan give forhandlerne færre købsaftaler.
Regionale forskelle
Hele branchen har været ramt af Covid-19. Derfor er det mere vigtigt end nogensinde, at man formår at kende kundernes holdninger og præferencer, når Danmark åbner op. Salgstallene forventes at stige, men det samme gør befolkningens sociale samvær. Det kan gøre de nye afgifter til det mindste problem, hvis danskerne deler deres dårlige oplevelser om konkrete forhandlere og værksteder. Et tilbud bliver kun bedre, hvis forhandler og værksted har gode og aktive kundeambassadører.
Kend dine kunder med CEM Intelligence
Voxmeter tilbyder adgang til vores forretningsløsning CEM Intelligence, der indebærer en døgnåben IT-platform (Catglobe), hvor du kan se alt om kunderne. Vi viser dig hele dit nærområde, men du kan også zoome ud og se forskellighederne rundt om i landet. Ønsker du at komme bedst fra start, når Danmark genåbner, kan du også få skræddersyet konsulentrådgivning. Det giver dig markedets bedste udgangspunkt for øget omsætning, kundetilfredshed og heraf kundeloyalitet.
Kontakt salgskonsulent Frederik Nielsen – [email protected] – eller ring til +45 7020 2324. Så kan du få øjeblikkelig adgang til Catglobe.
70 20 23 24 • [email protected]