Reparationer udføres uden samtykke

Flere kunder er overordnet tilfredse, men der bliver udført flere reparationer uden samtykke
11. februar 2021 / i Biler, Biler & Transport

Når bilen bliver kørt på værksted, kører flere af os derfra med et drejet smil på læben. Man skal fejre sine sejre, men samtidig må man også evaluere på de områder, hvor det kan blive bedre. Langt færre danskere oplever i dag fejl på det udførte værkstedsarbejde, lange ventetider og et værksted, der ikke overholder aftalerne.
Den samlede forbrugeroplevelse er altså blevet bedre under Corona, hvor man også må forvente, at der med færre biler på vejene udføres færre reparationer.

Udvikling af kundetilfredsheden når bilen skal på værksted
Q: “Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale det værksted, du senest benyttede, da din bil havde behov for reparation eller service, til en ven eller kollega”

Tilliden mellem værksteder og forbrugere bør blive bedre

Selvom ventetiden er blevet kortere og serviceniveauet højere, er der flere forbrugere, som deler oplevelsen af overfaktureringer og følelsen af at være blevet snydt. Derfor skal man ikke dvæle ved glæden af den overordnede stigning af autoværkstedernes NPS. På længere sigt kan det nemlig få negativ indvirkning på de enkelte værksteder, hvis ikke de har nogle gode kundeambassadører. Størstedelen af landets autoværksteder forhandler også nye og/eller brugte biler, hvor værkstedernes dalende kundetilfredshed kan give forhandlerne færre købsaftaler.

Udvikling af danskernes oplevelser når bilen har været på værksted
Q: “Du angav, at du har haft en uheldig oplevelse som kunde hos dit værksted. Hvad bestod den i?” Stikprøve: 300 nationalt repræsentative interviews. Maksimal statistisk usikkerhed: +/- 5,66%-point.

Regionale forskelle

Hele branchen har været ramt af Covid-19. Derfor er det mere vigtigt end nogensinde, at man formår at kende kundernes holdninger og præferencer, når Danmark åbner op. Salgstallene forventes at stige, men det samme gør befolkningens sociale samvær. Det kan gøre de nye afgifter til det mindste problem, hvis danskerne deler deres dårlige oplevelser om konkrete forhandlere og værksteder. Et tilbud bliver kun bedre, hvis forhandler og værksted har gode og aktive kundeambassadører.

Forskellen på tilfredsheden i Midt- og Nordjylland
Q: “Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale “primær bil” til familie, venner eller kolleger?”. Stikprøve: 13.000 Interviews nationalt repræsentativt. Maksimal statistisk usikkerhed: +/- 0,86%-point.

Kend dine kunder med CEM Intelligence

Voxmeter tilbyder adgang til vores forretningsløsning CEM Intelligence, der indebærer en døgnåben IT-platform (Catglobe), hvor du kan se alt om kunderne. Vi viser dig hele dit nærområde, men du kan også zoome ud og se forskellighederne rundt om i landet. Ønsker du at komme bedst fra start, når Danmark genåbner, kan du også få skræddersyet konsulentrådgivning. Det giver dig markedets bedste udgangspunkt for øget omsætning, kundetilfredshed og heraf kundeloyalitet.

Kontakt salgskonsulent Frederik Nielsen – [email protected] – eller ring til +45 7020 2324. Så kan du få øjeblikkelig adgang til Catglobe.

Kontakt os nu
70 20 23 24 • [email protected]

Læs mere om metoden

Om biler & transport

Transportudvikling: Hver uge fortæller danskerne om, hvordan de hidtil har transporteret og deres planer for fremtiden. Hermed rapporteres udviklingen i danskernes hidtidige og fremtidige brug af bil, offentlig transport, cykel, motorcykel, fly, båd og ”til fods”.

Alt om biler: Danskerne fortæller uddybende om, hvilke biler de hidtil har brugt, og hvilke bilmærker de agter at købe næste gang. Her følger en detaljeret begrundelse for, hvad der ligger til grund for loyalitet og mangel på samme. Ligeledes beretter bilejerne om deres oplevelser og forventninger til bilværkstedet, samt hvorfor man vælger dem til eller fra.

Alt om transport: Samme monitorering gennemføres for offentlig transport, flyselskaber og færgeselskaber. Samt forhold for cyklister, motorcyklister og fodgængere.

Meningsmålinger spiller en stor betydning både i den offentlige debat og benyttes flittigt af politikere, rådgivere, embedsmænd og journalister. Hos Voxmeter føler vi et stort ansvar over for danskerne i forhold til, at målingerne altid afspejler et korrekt repræsentativt billede. Derfor stiller vi strenge krav til, at stikprøven er sammensat efter videnskabeligt anerkendte principper, og at spørgsmålsformuleringer og svarmuligheder altid fremstår neutrale.

Stikprøver

Forudsætningen for sammensætningen af en valid stikprøve er, at alle skal have haft lige stor chance for at blive hørt. Den bedste metode til at opfylde dette princip er at benytte telefoninterview, idet 99,9 % af befolkningen har en telefon. Tilfældighedsprincippet opfyldes ved, at Voxmeter genererer 93 % mobilnumre og 7 % stationære numre. Hermed fanger vi alle persontyper, både danskere med hemmeligt nummer, privatabonnement, firmatelefon samt taletidskort. Voxmeter gennemfører minimum 1.000 telefoninterview om ugen omhandlende politik og samfunds- og markedsforhold. Alle telefoninterview afsluttes med en rekruttering til Voxmeters panel ”CEM Danskerne”.

Opnåelse

Når man laver meningsmålinger, der afspejler virkeligheden, er det vigtigt at få overtalt flest muligt til at sige ”ja” til at deltage. Det er dog lettere sagt end gjort. Derfor arbejder Voxmeter løbende med uddannelsen af vores interviewere, som oplæres i samtaleteknik og andre spørgetekniske forhold. Succeskriteriet for vores interviewere er, at 7 ud af 10 af dem, vi ringer op, skal indvillige i at deltage i vores undersøgelser. Dette kræver, at vores medarbejdere har en imødekommende telefonstemme, er veltalende og fremstår seriøse og professionelle. Derfor er Voxmeters interviewere ikke ansat på akkord eller bonus, men arbejder udelukkende på timeløn. Takket være Voxmeters dygtige interviewkorps er det også 7 ud af 10, der takker ja til at deltage i Voxmeters panel ”CEM Danskerne”. Voxmeter har telefonsamtaler med minimum 52.000 danskere pr. år, hvor ca. 36.000 efterfølgende indvilliger i at deltage i Voxmeters panel.

Telefoninterview

Heldigvis er langt de fleste positive, når Voxmeter ringer for at gennemføre et interview. Desværre er der enkelte borgere, som føler sig generet over at blive ringet op, og det beklager vi dybt. Når det sker, har vi en ”lås”, som sikrer, at Voxmeter aldrig ringer op til samme nummer igen.

Voxmeter er danskernes talerør, og formidler deres holdninger og ønsker til medier, virksomheder, politikere og organisationer.

Derfor har vi en forpligtigelse til, at vores målinger afspejler virkeligheden korrekt. Forudsætningen er, at alle borgere skal have haft lige stor mulighed for at blive hørt. Derfor har vi som analyseinstitut også pligt til at ringe til alle, både folk med hemmeligt nummer og til folk der står på Robinsonlisten.

Til gengæld må vi som analyseinstitut aldrig medvirke til direkte eller indirekte salg og aldrig viderelevere kontaktoplysninger, der kan knyttes sammen med svarene, danskerne giver os. Siden 1997 har Voxmeter garanteret vores respondenter 100 % anonymitet, og altid levet op til de nye GDPR-regler, som vi hilser velkommen.

WEB-Panel

Voxmeters succeskriterie er, at vi altid har 100.000 aktive panelmedlemmer til rådighed. Voxmeter laver 52.000 rekrutteringer hvert år via 1.000 telefoninterview pr. uge. Her adskiller Voxmeter-panelet sig fra de fleste andre paneler ved, at ingen har kunnet tilmelde sig på eget initiativ. Alle er tilfældigt udvalgt og inviteret personligt af en uddannet researcher. Derfor er alle persontyper repræsenteret; lige fra ung til ældre, højt til lavt uddannet, rig til mindre rig.

Voxmeter investerer mange ressourcer på, at alle medlemmer er glade for at være medlem af vores panel. Dels sørger vi for, at Voxmeters spørgeskemaer altid fremstår seriøse og velgennemtænkte, samt bestræber vi os på, at emnerne er vedkommende. Derudover har medlemmer adgang til et attraktivt fordelsprogram, der tager højde for, hvad de enkelte persontyper synes godt om. Fordelsprogrammet sikrer en høj opnåelse og lang anciennitet.

Mere information? Kontakt gerne:

Christian Stjer
Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
Tlf: +45 26 83 82 82