Hver tredje sjællænder er skeptisk inden valg til ny region

Hver tredje sjællænder er skeptisk inden valg til ny region

1. januar 2027 lægges Region Sjælland og Region Hovedstaden sammen og bliver til Region Østdanmark med målet om at styrke det nære sundhedsvæsen og mindske uligheden i adgang til sundhed.

Men en del af sjællænderne er skeptiske over for, om sammenlægningen bliver en succes. Det viser en måling, foretaget af Voxmeter for Sjællandske Medier. Det skriver Sjællandske Nyheder.

26,8 procent af de adspurgte tror ikke, at sammenlægningen vil gøre en forskel. Samtidig mener 32,6 procent af sjællænderne i undersøgelsen, at en sammenlægning af de to regioner vil svække sundhedstilbuddene i deres nærområde – enten lidt eller meget.

Undersøgelsen er på baggrund af svar fra 2528 repræsentativt udvalgte respondenter over 18 år fra Region Hovedstaden og Region Sjælland.

Denne artikel er bragt af Sjællandske Medier, tirsdag d. 14. oktober 2025, i forbindelse med en undersøgelse foretaget af Voxmeter. 

Den originale artikel kan læses herunder: 

Sjællandske Nyheder

Artiklen er desuden delt af følgende medier: 

Fakta

  • 60% af danskerne mener, det er en god idé at oprette skærmfri zoner i det offentlige rum. Kun 15 % er imod.  (kilde: Voxmeter).
  • 53% af de kunder, der søger hjælp til trivsel gennem Danicas digitale værktøjer, ønsker rådgivning om bedre skærmvaner.

Denne artikel er bragt via Danica, fredag d. 3. oktober 2025, i forbindelse med en undersøgelse foretaget af Voxmeter. 

Den originale artikel kan læses herunder: 

Danica

Artiklen er desuden i fokus på følgende medier: 

Du tilmelder dig samtidig Voxmeters nyhedsbrev, hvor du vil modtage de nyeste insights inden for bankverdenen.
Du har altid muligheden for at afmelde dig igen

Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed:

Voxmeters analyser for privat- og erhvervsbank

Kundeloyalitet

Den fulde rapport afdækker samtlige kundeberøringsområder. Den går i dybden med alt – lige fra rådgivning, produkter, services og digital platform til kundeinformation, kundekontakt, filialer mv. Rapporten kan bestilles for et enkelt område eller for samtlige områder – alt efter, hvad I har fokus på lige nu.

Marketing

Rapporten afdækker alt inden for marketing. Den går i dybden med kendskab, kommunikations- og kampagneerindring, kommunikationskanaler, marketingeffekt og målgruppebeskrivelser. Den indeholder også en tracking-del med udvikling og effektmål på kampagner, journalistisk omtale og SoMe. Denne rapport kan også deles op, så du kun får den del, du p.t. har brug for.

Image og omdømme

Rapporten afdækker jeres overordnede image og jeres position i forhold til konkurrenterne. Rapporten måler jeres imagestyrke ud fra de 6 stakeholders, der har indflydelse på imagerejsen. Her kan I få en analyse, der tegner et billede af jeres image blandt alt fra ledelse og medarbejdere til jeres kunder, konkurrenternes kunder, medierne, opinionen og – hvis relevant – aktionærerne.

Segmentanalyse

Her får du et aktuelt markedskort samt en uddybende profil af et specifikt segment. Det kan for eksempel være den gruppe, der ønsker at forlade deres nuværende bank og derfor overvejer at skifte til en specifik bank. Rapporten tegner blandt andet en profil af segmentets finansierings- og købsplaner samt deres medievaner.

CEM Intelligence-løsning

I kan vælge at få adgang til analyseplatformen CEM Intelligence, der er en samlet online analyseportal. Her har du adgang til samtlige analyserapporter. Og I kan selv udarbejde spørgeskemaer og gennemføre analyser, ligesom I kan opbygge analyseløsninger til fx kunderejser, touchpoints og digital kundedialog.

Rådgivning og præsentation

Voxmeter har ydet rådgivning i kundeanalyser siden 2008. Her hjælper vi med overordnet strategi og med helt konkrete indsatsplaner. Vi bliver også ofte brugt til at præsentere de vigtigste findings – typisk til et direktionsmøde, bestyrelsesseminar eller et ledermøde.

� Copyright - Voxmeter