Negative renter har påvirket bankernes omdømme forskelligt
Der har været stigende fokus på bankernes indførelse af negative renter. Derfor har vi fundet det interessant at dykke ned i Voxmeters databank og se i hvilken grad, at de enkelte banker har formået at udøve deres kommunikation, i løbet af det seneste år. Vi har udvalgt 18 ud af de 65 banker, som Voxmeter monitorerer på ugentlig basis.

Ovenstående grafik viser situationen i dag, sammenlignet med sidste år – og i hvilken grad den del af danskerne, som har erindret kommunikation om en given bank, har vurderet det positivt. Tallene afslører, at det for 6 banker er lykkes at øge mængden af budskaber, som altså samlet set er blevet opfattet positivt. Alle øvrige banker har, i større eller mindre grad, haft udfordringer. Voxmeter måler alt om bankernes kommunikation uge for uge. Her kan vi dels følge volumen i budskabsmængden, og dels nedbryde den på undergrupper indenfor 1) Kampagner, 2) Journalistisk omtale og 3) De sociale medier. Derfor kan vi også se årsagerne til, hvorfor det er lykkes bedre for nogen og mindre godt for andre.
Ny rapport udkommer d. 10. juni
Voxmeter er klar med en helt ny rapport, som belyser det mest relevante om din banks PR og Markedsføring – samt hvordan din bank mest effektivt rammer netop jeres potentielle kunder.
Rapporten koster normalt 72.000 kr. men kan erhverves for 46.000 kr. hvis den bestilles inden 1. juni. Prisen er eks. moms.
Rapporten udarbejdes specifikt for din bank. Du kan vælge op til andre 7 banker som benchmark. Rapporten er på 144 sider, og leveres 2 hverdage efter bestilling. Herunder kan du læse lidt mere om rapportens indhold.
Rapporten indeholder:
Markedskort:
Her får I fordelt den danske befolkning i fire segmenter:
1) Eksisterende kunder
2) Plukkemodne kunder
3) Potentielle kunder
4) Kunder udenfor rækkevidde.
De fire segmenter bruges til at skildre, hvordan jeres PR & Markedsføring udfolder sig i praksis.
Markedskortet illustrerer, i hvilken grad I formår at omdanne de potentielle og plukkemodne kunder til at støtte jer på den korte bane. For kunderne udenfor rækkevidde får I indsigt, i hvordan I kan omvende segmentet på længere sigt. Rapporten indeholder to separate segmenteringsafsnit, hvor I kan se, hvilke informationskanaler I skal benytte jer af, for at nå ud til netop disse segmenter.
Kendskab:
Her får I en oversigt over danskernes kendskab til jer i form af et kort, som viser jeres kendskabsgrad. Afsnittet tager afsæt i ”uhjulpet kendskab” og ”hjulpet kendskab. Yderligere får I uddybende benchmark til andre banker samt et overblik over udviklingen for de enkelte bankers kendskabsgrad, de sidste tre år.
Brandposition:
Her får I detaljeret indblik, i hvor godt eller mindre godt de, som kender jer, vurderer jer på seks imageparametre. Yderligere indeholder afsnittet også uddybende benchmark samt en oversigt over bankernes udvikling på området, de sidste tre år.
Synlighed:
Afsnittet viser i hvilken grad, at folk erindrer jeres eksterne kommunikation – samlet og opsplittet. Med andre ord får I indgående kendskab til hvor mange, der husker jeres kampagnerelaterede markedsføring, i hvilken grad danskerne husker jer via journalistisk omtale, og hvor stærk jeres tilstedeværelse har været på de sociale medier. På alle tre områder vurderer respondenterne i hvilken grad, at man fandt budskabet godt eller skidt. Dette afsnit kommer også med uddybende benchmark og udviklingen for de seneste tre år.
Marketingeffekt:
Her får I opgjort i hvilken grad, at jeres kommunikation har formået at skabe flere potentielle og plukkemodne kunder, i forhold til det foregående år. Dette afsnit kommer også med uddybende benchmark og udviklingen for de seneste tre år.
Segmentering af de potentielle kunder:
Her får I vist, hvor de plukkemodne og potentielle kunder befinder sig. Det gælder både demografisk, men også ift. deres livscyklus. Yderligere får I detaljeret indblik i deres færden i medielandskabet. Her kan I se, hvilke internetplatforme, tv- og radiostationer, aviser, ugeblade og magasiner (online + fysisk print), som kunderne benytter sig af.
Kunder udenfor rækkevidde:
Afsnittet gennemgår hvilke typer af bankkunder, der fravælger jer på grund af manglende kendskab til jer, eller på grund af jeres image.
Bestil tiltrækningsrapporten i dag
I Voxmeters tiltrækningsrapport får du en detaljeret oversigt over befolkningen inddelt i fire segmenter, så jeres bank kan tiltrække flere kunder. Rapporten kommer med benchmark til syv andre banker, du selv vælger.
70 20 23 24 • [email protected]