25. februar 2021 / i NGO & Organisation
Under covid-19 har vi gennemlevet et år med en uforudsigelig økonomisk situation. Det ændrer dog ikke på, at flere og flere ønsker at bidrage økonomisk ved skabe at en bedre verden igennem støtte til en NGO. Det gælder ikke bestemte aldersgrupper, men samtlige danskere over 18 år.
NGO’erne skal få danskerne til at handle på de stigende støtteintentioner
Intentionen om at støtte en NGO er til stede. Desværre sætter Covid-19 en stopper for mange af de traditionelle værktøjer ved fundraising, fra facere til dørindsamlinger. NGO’erne er hermed nødsaget til at finde nye veje, for at tage imod de penge danskerne er klar til at støtte med.
Find de rigtige huller i kommunikationsstrømmen
Kampen for at skabe opmærksomhed har intensiveret sig kraftigt det seneste år. Nu er det vigtigere end nogensinde, at NGO’erne finder de rette huller i informationsvirvaret, så de mange potentielle støtter bliver gjort opmærksomme organisationernes arbejde.
Opmærksomheden fra støtterne skal selvfølgelig henledes til den enkelte organisations indsatsområde, men den skal også ske via de rette kanaler. Voxmeters ugentlige måling viser, at det kan betale sig for NGO’erne at bruge flere ressourcer på deres tilstedeværelse i de sociale medier – eksempelvis Facebook. Mens facebookudbredelsen er stagneret blandt danskere under 65 år, vokser den støt blandt den ældre del af befolkningen.
Flere danskere bruger Instagram
Mens brugen af Facebook er stagneret blandt danskere under 65 år, så ses der til gengæld en stor stigning i brugen af Instagram blandt alle aldersgrupperne over 30 år.
For NGO’erne er der store gevinster at hente på de sociale medier. Med stigningen af danskere, der vil støtte en NGO og danskernes øgede tilstedeværelse på Facebook og Instagram, bør organisationerne sætte ind på disse områder. I samme periode er NGO’ernes brug af Facebook nemlig faldet, og deres tilstedeværelse på Instagram er steget alt for lidt. I denne artikel kigger vi på hele NGO-markedet samlet. Der vil naturligvis være forskel på de forskellige organisationers tilstedeværelse på Instagram. Vil du vide hvordan det specifikt forholder sig for en din organisation, er du velkommen til at kontakte Voxmeter.
Kend dine støtter
Voxmeter giver jer mulighed for at få indgående kendskab til jeres støtter, så I ved, hvilke platforme og til hvilke målgrupper, I kan høste medlemmer og donationer. Det er ikke nok bare at markedsføre sig på den rigtige platform, hvis ikke man ved, hvor på platformen støtterne befinder sig. Ovenstående eksempel tager udgangspunkt i Instagram og Facebook, men Voxmeter måler samtlige sociale medier, som I kan få indsigt i. Vi kan hjælpe jer i dag.
Kontakt direktør Christian Stjer på [email protected] eller ring nu på +45 70 20 23 24.
70 20 23 24 • [email protected]