NGO’erne bør kvalificere deres kendskab: Kendskab er ikke alt – udfordringen ligger i relevans
De fleste danskere kender de store NGO’er og patientforeninger, men det er langt fra sikkert, at kendskabet oversættes til spontant top-of-mind eller engagement. Mens langt de fleste danskere kender de store humanitære og sociale organisationer, når de bliver nævnt (hjulpet kendskab), er det kun få, der dukker spontant op i folks bevidsthed.
Røde Kors er den klare undtagelse, der formår at matche sin dominans på uhjulpet kendskab – langt foran de øvrige organisationer.
Se forskellene, når du skifter mellem “Uhjulpet kendskab” og “Hjulpet kendskab” i nedenstående grafik.
Voxmeter er specialister i at hjælpe NGO’er med at øge deres synlighed og relevans – og ikke mindst med at konvertere engagement til frivilligt arbejde eller økonomisk støtte.
Vores rådgivning bygger på vores databank, som ovenstående grafik trækker direkte fra. Databanken opdateres ugentligt og rummer en bred vifte af analyser, der hvert år beriges af mere end 2 millioner interviews med medlemmer af vores panel bestående af 100.000 danskere og 20.000 virksomheder.
Således kan vi levere stort set alle klassiske markeds- og kundeanalyser – hurtigt, til en fornuftig pris og altid i højeste kvalitet.
Har du spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte mig.
Udfyld kontaktformularen, så vender jeg tilbage.

Analysedirektør, Anna M. Christensen