Ny undersøgelse af danske lønmodtageres oplevelse af beredskab og kriseparathed

Dinesen & You har i samarbejde med Voxmeter og eksperter indenfor kriseledelse undersøgt danskernes krisebevidsthed på arbejdspladsen.

Vi har spurgt de danske lønmodtagere om tillid til ledelsen på deres arbejdsplads, kendskabet til organisationers beredskabsplaner og den oplevede parathed til at håndtere akutte samfundskriser på arbejdspladsen.

Resultaterne afslører en bekymrende kløft mellem forventningen om kriser og oplevelsen af den faktiske forberedelse på arbejdspladsen.

Vores formål med undersøgelsen har været at starte en dialog om krisebevidsthed i arbejdslivet og herunder den nødvendige fælles forberedelse på kriser og akutte hændelser.

Det viser undersøgelsen bla.

  • Kun 8% er helt sikre på, hvordan de skal håndtere en krise på arbejdspladsen

  • 56% har aldrig fået information om krisehåndtering

  • 36% ved ikke, om deres arbejdsplads har en plan

  • 70% forventer fremtidige kriser i samfundet

Det får du i rapporten

  • Dybdegående analyse af danske lønmodtageres oplevelse af kriseberedskab

  • Konkrete tal og tendenser på tværs af køn, alder, sektor og virksomhedsstørrelse

  • Ekspertindsigt fra erhvervspsykologer og arbejdsmiljørådgivere

  • 10 praktiske anbefalinger til at styrke jeres beredskab – fra papir til praksis

Denne rapport er oprindeligt bragt af Dinesen & You, tirsdag d. 28. oktober 2025, i forbindelse med en undersøgelse foretaget af Voxmeter. 

Den originale meddelelse kan læses herunder, hvor rapporten også kan downloades: 

Dinesen & You

Rapporten er desuden delt på følgende sociale medier: 

LinkedIn

Denne rapport er oprindeligt bragt af Dinesen & You, tirsdag d. 28. oktober 2025, i forbindelse med en undersøgelse foretaget af Voxmeter. 

Den originale meddelelse kan læses herunder, hvor rapporten også kan downloades: 

Dinesen & You

Rapporten er desuden delt på følgende sociale medier: 

Du tilmelder dig samtidig Voxmeters nyhedsbrev, hvor du vil modtage de nyeste insights inden for bankverdenen.
Du har altid muligheden for at afmelde dig igen

Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
+45 26 83 82 82

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed:

Voxmeters analyser for privat- og erhvervsbank

Kundeloyalitet

Den fulde rapport afdækker samtlige kundeberøringsområder. Den går i dybden med alt – lige fra rådgivning, produkter, services og digital platform til kundeinformation, kundekontakt, filialer mv. Rapporten kan bestilles for et enkelt område eller for samtlige områder – alt efter, hvad I har fokus på lige nu.

Marketing

Rapporten afdækker alt inden for marketing. Den går i dybden med kendskab, kommunikations- og kampagneerindring, kommunikationskanaler, marketingeffekt og målgruppebeskrivelser. Den indeholder også en tracking-del med udvikling og effektmål på kampagner, journalistisk omtale og SoMe. Denne rapport kan også deles op, så du kun får den del, du p.t. har brug for.

Image og omdømme

Rapporten afdækker jeres overordnede image og jeres position i forhold til konkurrenterne. Rapporten måler jeres imagestyrke ud fra de 6 stakeholders, der har indflydelse på imagerejsen. Her kan I få en analyse, der tegner et billede af jeres image blandt alt fra ledelse og medarbejdere til jeres kunder, konkurrenternes kunder, medierne, opinionen og – hvis relevant – aktionærerne.

Segmentanalyse

Her får du et aktuelt markedskort samt en uddybende profil af et specifikt segment. Det kan for eksempel være den gruppe, der ønsker at forlade deres nuværende bank og derfor overvejer at skifte til en specifik bank. Rapporten tegner blandt andet en profil af segmentets finansierings- og købsplaner samt deres medievaner.

CEM Intelligence-løsning

I kan vælge at få adgang til analyseplatformen CEM Intelligence, der er en samlet online analyseportal. Her har du adgang til samtlige analyserapporter. Og I kan selv udarbejde spørgeskemaer og gennemføre analyser, ligesom I kan opbygge analyseløsninger til fx kunderejser, touchpoints og digital kundedialog.

Rådgivning og præsentation

Voxmeter har ydet rådgivning i kundeanalyser siden 2008. Her hjælper vi med overordnet strategi og med helt konkrete indsatsplaner. Vi bliver også ofte brugt til at præsentere de vigtigste findings – typisk til et direktionsmøde, bestyrelsesseminar eller et ledermøde.

� Copyright - Voxmeter