Om os

Voxmeter er danskernes (og kundernes talerør)​

Voxmeter leverer interview, analyser og IT-relaterede løsninger, til private og offentlige virksomheder i ind- og udland.

Medarbejder hos voxmeter, foto

.Filosofi

Den mest indbringende og langtidsholdbare forretning sikres gennem evnen til at skabe glade kunder.

Vision

Voxmeter effektiviserer og halverer arbejdsprocesserne i analysearbejdet og samler relevant viden, så den skaber værdi, både strategisk og operationelt.

Strategi

Siden år 2000 har Voxmeter udviklet teknologien Catglobe, der effektiviserer produktionen af de klassiske kunde- og markedsanalyser, som samles i en fælles videnshub. Her systematiseres viden efter en metodik kaldet CEM Intelligence, som gør indsigterne anvendelige, både strategisk og operationelt. Systematikken betyder, at den enkelte leder i en organisation altid er på forkant med at igangsætte de rette indsatser rettidigt. Systemet sikrer samtidig høj datakvalitet og validitet i alle undersøgelsesdesigns.

Analysemarkedet oversvømmes i stigende grad af undersøgelser, der sjældent er indtænkt i en overordnet strategi, der bidrager med input, som fremmer virksomhedens samlede succes. Ofte er det afdelingerne selv, der håndterer hver sine undersøgelser, hvorfor man sjældent har overblik over antallet af undersøgelser. Typisk købes undersøgelserne af analyseinstitutter eller gennemføres i egne spørgeskemasystemer. Resultatet er dels, at kunderne (og danskerne) oversvømmes af spørgeskemaer af tvivlsom relevans, samt at viden sjældent udnyttes eller deles optimalt i organisationen. Derfor får alt for høje udgifter lov til at passere under CFO’s radar, fordi udgifter til undersøgelser samt relaterede arbejdsressourcer bogføres under moderprojekter. Ifølge Voxmeters opgørelser kan den samlede mængde af undersøgelser mere end halveres.

Mission

Voxmeters analyseløsning, CEM Intelligence, tager udgangspunkt i ledelsesfilosofien ”Customer Experience Management”. CEM Intelligence rydder op i alle undersøgelser, så markeds- og kundeviden eksekveres efter en strategi, der bidrager til succes på fire centrale missioner, som har fokus på kunderne; tiltræk, vind, fasthold og forudse. Metodikken inddeler individerne (kunderne) på markedet i seks operationelle segmenter. Kundernes ugentlige feedback året rundt giver dessiner til, hvad der skal til for at flytte dem rundt mellem de seks segmenter. Systemet fungerer således som en radar, der løbende monitorerer kundernes efterspørgsel og evaluering.

Kontakt mig endelig, hvis du har spørgsmål

Christian Stjer
Adm. direktør

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.