Se, hvad kunderne mener om dit værksted

Hvad er en positiv værkstedsoplevelse

Der er stor forskel på oplevelserne, som bilejerne tager med hjem fra værkstedet

De bedste kunder er dem, der kommer igen. Desværre er det langt fra alle bilejere, der tager positive oplevelser med hjem, når der er blevet skruet på bilen. Det sætter Voxmeter fokus på i denne uge, hvor vi også er klar med vores nye rapport ”Kvinders forbehold mod elbiler”.

Hovedstaden hænger i bremsen

Selvom Danmark er et lille land, er der stadig plads til forskellighed. Det samme gælder for tilfredsheden ved bilejernes seneste værkstedsbesøg, som særligt kunne trænge til en overhaling i området omkring Hovedstaden. For borgerne i Københavnsområdet er der ikke mange kilometer til et område, hvor værkstederne scorer signifikant flere point i vores tilfredshedsundersøgelse. Det samme gælder borgerne i Midtjylland, der både kan køre mod syd og nord for at få en bedre oplevelse.

Positive værkstedsoplevelser i de enkelte regioner
Spg.: “Har du oplevet noget positivt som kunde hos dit værksted inden for det seneste halve år?”. Svar: “Ja, jeg har oplevet noget positivt. Stikprøve: 9.391 nationalt repræsentative interviews med de danske bilejere. Maksimal statistisk usikkerhed: +/- 0,66%-point. Tallene er målt d. 5.4.2021.

Bilmærker og værkstedsoplevelser

En bil er ikke bare en bil. Det ved både forbrugere, forhandlere og værkstederne. Derfor er det også interessant at bemærke, hvor stor forskellen der er på bilejernes værkstedsoplevelser – alt efter hvilket bilmærke de kører i. I toppen af værkstedernes tilfredshedsundersøgelse tegner Ford-ejerne sig for en stor andel af bilejere, som har oplevet noget positivt ved deres seneste værkstedsbesøg.

Bilejer, der har haft en positiv oplevelse ved deres seneste værkstedsbesøg
Spg.: “Har du oplevet noget positivt som kunde hos dit værksted inden for det seneste halve år?”. Svar: “Ja, jeg har oplevet noget positivt. Stikprøve: 9.391 nationalt repræsentative interviews med de danske bilejere. Maksimal statistisk usikkerhed: +/- 0,77%-point. Tallene er målt d. 5.4.2021.

Sådan øger du kundetilfredsheden

Når vi måler bilejernes oplevelser af deres værkstedsbesøg, fortæller forbrugerne os om deres mangeartede oplevelser, på godt og ondt. I en tid hvor markedet ændrer sig, i forhold til elbilernes indtræden, bliver det kun vigtigere for autoværkstederne at fastholde kunderne. Vi giver jer al den nødvendige feedback, for at jeres værksted kan skabe endnu flere gode kundeoplevelser.

Med Voxmeters rapport bliver I gearet til fremtiden.

  • Hvor godt performer jeres værksted?
  • Hvor mange bilejere planlægger at bruge jeres værksted i fremtiden, og hvilke bilmærker kører de i?
  • Hvor gode er I til at skabe positive oplevelser?
  • Hvor mange kunder vil anbefale jer til familie, venner og bekendte?
  • Hvor effektiv er jeres markedsføring?

Få svarene, direkte fortalt af kunderne, så I kan skabe de bedste resultater. Er I interesserede i at høre mere, om hvordan rapporten kan optimere jeres værksted, så kontakt analysekonsulent Frederik Nielsen på [email protected] – eller ring i dag på +45 7020 2324.

Værkstedsrapport april 2021

 

Kvinders forbehold mod elbiler

Få svar på alle årsagerne til, at kvinderne er mere tilbageholdne end mændene, når det omhandler køb af elbiler. Nu er Voxmeter klar med rapporten, der giver dig en detaljeret oversigt over de parametre, der er vigtigst for kvinderne, når de skal købe ny bil. Rapporten giver dig mere end 80 sider med vital viden, så I kan slå på de rette appeller til de enkelte segmenter.

Er du interesseret i rapporten? Kontakt analysekonsulent Frederik Nielsen på [email protected] – eller ring i dag på +45 7020 2324.

 

Kontakt os nu
70 20 23 24 • [email protected]

Læs mere om metoden

Om biler & transport

Transportudvikling: Hver uge fortæller danskerne om, hvordan de hidtil har transporteret og deres planer for fremtiden. Hermed rapporteres udviklingen i danskernes hidtidige og fremtidige brug af bil, offentlig transport, cykel, motorcykel, fly, båd og ”til fods”.

Alt om biler: Danskerne fortæller uddybende om, hvilke biler de hidtil har brugt, og hvilke bilmærker de agter at købe næste gang. Her følger en detaljeret begrundelse for, hvad der ligger til grund for loyalitet og mangel på samme. Ligeledes beretter bilejerne om deres oplevelser og forventninger til bilværkstedet, samt hvorfor man vælger dem til eller fra.

Alt om transport: Samme monitorering gennemføres for offentlig transport, flyselskaber og færgeselskaber. Samt forhold for cyklister, motorcyklister og fodgængere.

Meningsmålinger spiller en stor betydning både i den offentlige debat og benyttes flittigt af politikere, rådgivere, embedsmænd og journalister. Hos Voxmeter føler vi et stort ansvar over for danskerne i forhold til, at målingerne altid afspejler et korrekt repræsentativt billede. Derfor stiller vi strenge krav til, at stikprøven er sammensat efter videnskabeligt anerkendte principper, og at spørgsmålsformuleringer og svarmuligheder altid fremstår neutrale.

Stikprøver

Forudsætningen for sammensætningen af en valid stikprøve er, at alle skal have haft lige stor chance for at blive hørt. Den bedste metode til at opfylde dette princip er at benytte telefoninterview, idet 99,9 % af befolkningen har en telefon. Tilfældighedsprincippet opfyldes ved, at Voxmeter genererer 93 % mobilnumre og 7 % stationære numre. Hermed fanger vi alle persontyper, både danskere med hemmeligt nummer, privatabonnement, firmatelefon samt taletidskort. Voxmeter gennemfører minimum 1.000 telefoninterview om ugen omhandlende politik og samfunds- og markedsforhold. Alle telefoninterview afsluttes med en rekruttering til Voxmeters panel ”CEM Danskerne”.

Opnåelse

Når man laver meningsmålinger, der afspejler virkeligheden, er det vigtigt at få overtalt flest muligt til at sige ”ja” til at deltage. Det er dog lettere sagt end gjort. Derfor arbejder Voxmeter løbende med uddannelsen af vores interviewere, som oplæres i samtaleteknik og andre spørgetekniske forhold. Succeskriteriet for vores interviewere er, at 7 ud af 10 af dem, vi ringer op, skal indvillige i at deltage i vores undersøgelser. Dette kræver, at vores medarbejdere har en imødekommende telefonstemme, er veltalende og fremstår seriøse og professionelle. Derfor er Voxmeters interviewere ikke ansat på akkord eller bonus, men arbejder udelukkende på timeløn. Takket være Voxmeters dygtige interviewkorps er det også 7 ud af 10, der takker ja til at deltage i Voxmeters panel ”CEM Danskerne”. Voxmeter har telefonsamtaler med minimum 52.000 danskere pr. år, hvor ca. 36.000 efterfølgende indvilliger i at deltage i Voxmeters panel.

Telefoninterview

Heldigvis er langt de fleste positive, når Voxmeter ringer for at gennemføre et interview. Desværre er der enkelte borgere, som føler sig generet over at blive ringet op, og det beklager vi dybt. Når det sker, har vi en ”lås”, som sikrer, at Voxmeter aldrig ringer op til samme nummer igen.

Voxmeter er danskernes talerør, og formidler deres holdninger og ønsker til medier, virksomheder, politikere og organisationer.

Derfor har vi en forpligtigelse til, at vores målinger afspejler virkeligheden korrekt. Forudsætningen er, at alle borgere skal have haft lige stor mulighed for at blive hørt. Derfor har vi som analyseinstitut også pligt til at ringe til alle, både folk med hemmeligt nummer og til folk der står på Robinsonlisten.

Til gengæld må vi som analyseinstitut aldrig medvirke til direkte eller indirekte salg og aldrig viderelevere kontaktoplysninger, der kan knyttes sammen med svarene, danskerne giver os. Siden 1997 har Voxmeter garanteret vores respondenter 100 % anonymitet, og altid levet op til de nye GDPR-regler, som vi hilser velkommen.

WEB-Panel

Voxmeters succeskriterie er, at vi altid har 100.000 aktive panelmedlemmer til rådighed. Voxmeter laver 52.000 rekrutteringer hvert år via 1.000 telefoninterview pr. uge. Her adskiller Voxmeter-panelet sig fra de fleste andre paneler ved, at ingen har kunnet tilmelde sig på eget initiativ. Alle er tilfældigt udvalgt og inviteret personligt af en uddannet researcher. Derfor er alle persontyper repræsenteret; lige fra ung til ældre, højt til lavt uddannet, rig til mindre rig.

Voxmeter investerer mange ressourcer på, at alle medlemmer er glade for at være medlem af vores panel. Dels sørger vi for, at Voxmeters spørgeskemaer altid fremstår seriøse og velgennemtænkte, samt bestræber vi os på, at emnerne er vedkommende. Derudover har medlemmer adgang til et attraktivt fordelsprogram, der tager højde for, hvad de enkelte persontyper synes godt om. Fordelsprogrammet sikrer en høj opnåelse og lang anciennitet.

Mere information? Kontakt gerne:

Christian Stjer
Christian Stjer
Adm. direktør
[email protected]
Tlf: +45 26 83 82 82