Segmentanalyse

Forstå dine kunder og træf beslutninger, der driver vækst. 

Voxmeters segmentanalyse giver dig en dybdegående indsigt i dine kunders præferencer, adfærd og demografi, så du kan målrette din markedsføring præcist og effektivt. 

Skab skræddersyede kampagner, der maksimerer dit marketingbudget og åbner nye markeder, du ikke vidste fandtes. 

Segmentanalysen

Opnå unikke konkurrencefordele

Datadrevne beslutninger

Tag velinformerede beslutninger baseret på valid data, der giver dig et solidt grundlag for at optimere din strategi og drive din virksomhed mod varig vækst.

Fokuseret markedsføring

Målret din kommunikation med præcis indsigt i din målgruppes vaner og præferencer.

Nye vækstmuligheder

Identificer uopdagede markeder og potentielle kunder, som kan booste din forretning.

Optimal budgetanvendelse

Få konkrete anbefalinger til, hvordan du bedst allokerer dit marketingbudget på tværs af medier.

Skræddersyet indsigt

Modtag analyser, der er tilpasset netop din virksomheds behov og udfordringer, hvilket gør dataen let at omsætte til handling.

Konkurrencefordel

Få dybdegående analyser, der identificerer skjulte muligheder og kundebehov, så du opnår en fordel i markedet.

Processen

Tag beslutninger på baggrund af data

1 Dialog

Vi indleder altid med en uforpligtende snak om jeres behov, og hvordan en segmentanalyse kan være med til at tiltrække og fastholde flere kunder for din virksomhed.

2 Definition

Når samarbejdet begynder, sætter vi os ned og sætter sammen rammerne for segmentanalysen. Her udvælger I tre specifikke segmenter, I ønsker afdækket.

3 Analyse

Herefter udvikler vi segmenteringsanalysen, hvor vi trækker data fra mere end 100.000 danskere og 20.000 virksomheder. I de fleste tilfælde, ligger den klar inden for 3 dage.

4 Anbefalinger

Med afsæt i segmenteringsanalysen kommer vi med helt konkrete anbefalinger, som du kan implementere i din marketingstrategi for at fastholde og tiltrække endnu flere kunder.

Vores data bygger på

100.000

danskere i webpanel

20.000

danske virksomheder

52.000

årlige telefoninterviews

Segmentanalysen

De 7 områder

Segmentanalysen giver din virksomhed værdi inden for syv forskellige områder

Markedsafdækning

Markedsafdækningen gør det tydeligt for dig, hvor mange individer, der rent faktisk er i din målgruppe. På denne måde kan der skabes klarhed over, hvor stort markedet for dine produkter eller ydelser i virkeligheden er.

Få indsigt i:

Markedsafdækning

Demografi

Segmentanalysen giver dig en dybere indsigt i dine kunder og potentielle kunders demografi. Naturligvis køn, alder og geografi, men også bl.a. uddannelse, indkomst, civilstand med flere. Værdifuld baggrundsviden, der indrammer din målgruppe så du kan målrette din kommunikation.

Det gælder bl.a. alder, køn samt geografiske forhold, så du kan fokusere din indsats, hvor din målgruppe er.

Bliv klogere på:

Civilstand

Medieplan

Segmentanalysen giver dig indblik i, hvordan du opnår størst effekt for dit budget. Du får eksakte tal for hvilke medier, din målgruppe benytter. For hver enkelt kanal, får du både præciseret andelen, affinitet og antal individer.

Forstå hvilke medier din målgruppe bruge:

TV-kanaler

Selling points

Når du ved hvad din målgruppe efterspørger og lægger vægt på, er du i besiddelse af den mest effektfulde viden til at udarbejde content. Segmentanalysen afdækker alle væsentlige fakta om det, danskerne planlægger at bruge penge på.

Få viden om målgruppens efterspørgsel:

Næste bil

Kreativer

Desto mere du er klog på din målgruppe, desto skarpere kan du udforme dine kampagner. For eksempel, hvis segmentanalysen viser, at din målgruppe i særlig grad interesserer sig for motorsport, kunne det indarbejdes som en del af kampagnens scenografi.

Anvend kulisser du ved din målgruppe elsker:

Musikgenre

Tone of voice

Når du har en dybere viden om din målgruppes livsstil, holdninger og bekymringer, ved du hvordan du bør tale til dem. For eksempel i hvilken grad du skal anvende humor eller seriøsitet. Om budskaberne skal formidles visionært, nøgternt, jordbunden og så videre.

Forstå dine kunders mindset:

Partivalg

Fritidsinteresser

Viden om dine potentielle kunders fritidsinteresser kan være ekstremt brugbar i forbindelse med sponsorater og partnerskaber. Særlige segmenter med en høj affinitet (>130) er ideelle til sponsorater, så du når din målgruppe i situationer, hvor de befinder sig.

Vær bevidst om hvad din målgruppe går op i:

Sportsudøvelse

Ofte stillede spørgsmål

Vores data trækkes fra Voxmeters panel, som dels består af op til 100.000 danskere og 20.000 virksomhedsledere, samt 52.000 telefoninterview, ligeligt fordelt, hen over året ugentligt. Dataene opdateres via mere end 30 mindre spørgeskemaer, hvor repræsentativiteten sikres via kvoter, så stikprøverne altid matcher de seneste tal fra Danmarks Statistik. For befolkningen på køn, alder, geografi. Og for virksomheder, på antal ansatte, eksport/import, omsætning og geografi.

Du kan bestille en segmentanalyse ved at kontakte os via formularen. Leveringstiden afhænger af din målgruppe. Men i de fleste tilfælde, leveres rapporten inden for 3 hverdage, efter bestilling. I særlige tilfælde, kan der gå op til 14 hverdage.  

Analysen inkluderer en kortlægning af segmenternes internetadfærd. Lige fra SoMe,kanaler, onlinemedier, sport- og kultursider, influencers med videre. Dett kan give jer indsigt i målgruppens online-aktiviteter, præferencer og vaner.

Vi tilbyder to tilgange: 1) Vælg et eller tre segmenter baseret på jeres egen definition. Eller 2) Bed os om at få CEM Intelligence (via AI) til at identificere den (eller de) mest oplagte segmenter, baseret på jeres beskrivelse af jeres ide, koncept, produkt, ydelse, tilbud eller organisations mission.

Som udgangspunkt koster segmentanalysen 44.200 kr. ved afdækning af 1 segment, blandt et fænomen på 50% eller derover. Eller 64.400 kr. ved afdækning af 3 segmenter. Er der tale om et fænomen på under 50%, udregner vi prisen sammen med dig. Alle priser er i DKK og eksklusive moms.

Har du andre spørgsmål?

Vil du vide mere om segmentanalysen?

Analysedirektør, Anna Midtgaard Christensen, er klar til at svare på spørgsmål.

Anna Midtgaard Christensen, +45 26 84 68 51

Tag første skridt mod at forstå dine kunder

Denne formular er på ingen måde bindende, men springbræt til en dialog om, hvad din virksomhed har behov for.