NGO’erne opnår atter stigende opmærksomhed
Det seneste år har budt på mange anderledes udfordringer, end hvad danskerne ellers er vant til. Det har haft stor indvirkning på NGO’ernes arbejde, som desværre ikke har fået meget opmærksomhed i et medielandskab, der har været domineret af Covid-19.
Nu peger Voxmeters måling dog på, at billedet er begyndt at vende. Størstedelen af NGO’erne kan nu kvittere for en stigende kendskabsgrad – sammenlignet med samme periode i 2020. Dog er det ikke alle NGO’er, der har formået at tiltrække den samme mængde opmærksomhed. Herunder har vi valgt 6 af de 42 organisationer, som Voxmeter monitorerer på ugentlig basis.

Ny rapport udkommer d. 10. juni
Voxmeter er klar med en helt ny rapport, som belyser det mest relevante om den enkelte organisations PR og Markedsføring. Det vil sige, hvordan den enkelte organisation mest effektivt kan ramme de potentielle støtter. Og, her måler vi stor forskel på typerne af støtter, der er mulige at konvertere til de forskellige organisationer. Det handler med andre ord om at differentiere de enkelte støtter.
Rapporten er på 123 sider, og koster normalt 48.000 kr. – men kan nu erhverves for 26.000 kr. i kampagneperioden, som går frem til udgangen af denne måned. Prisen er eks. moms.
Rapporten indeholder:
Markedskort:
Her får I fordelt den danske befolkning i fire segmenter:
1) Eksisterende støtter
2) Plukkemodne støtter
3) Potentielle støtter
4) Støtter udenfor rækkevidde.
De fire segmenter bruges til at skildre, hvordan jeres PR & Markedsføring udfolder sig i praksis.
Markedskortet illustrerer, i hvilken grad I formår at omdanne de potentielle og plukkemodne støtter til at støtte jer på den korte bane.
I afsnittet om støtter udenfor rækkevidde får I indsigt i hvordan I kan omvende segmentet på længere sigt.
Rapporten indeholder to separate segmenteringsafsnit, hvor I kan se, hvilke informationskanaler I skal benytte jer af for at nå ud til netop disse segmenter.
Kendskab:
Her får I en oversigt over danskernes kendskab til jer i form af et kort, som viser jeres kendskabsgrad. Afsnittet tager afsæt i ”uhjulpet kendskab” og ”hjulpet kendskab. Yderligere får I uddybende benchmark til andre NGO’er samt et overblik over udviklingen for de enkelte NGO’ers kendskabsgrad, de sidste tre år.
Brandposition:
Her får I detaljeret indblik i hvor godt eller mindre godt de, som kender jer, vurderer jer på seks imageparametre. Yderligere indeholder afsnittet også uddybende benchmark samt en oversigt over NGO’ernes udvikling på området, de sidste tre år.
Synlighed:
Afsnittet viser i hvilken grad, at folk erindrer jeres eksterne kommunikation – samlet og opsplittet. Med andre ord får I indgående kendskab til hvor mange, der husker jeres kampagnerelaterede markedsføring, i hvilken grad danskerne husker jer via journalistisk omtale, og hvor stærk jeres tilstedeværelse har været på de sociale medier. På alle tre områder vurderer respondenterne, i hvilken grad man fandt budskabet godt eller skidt. Dette afsnit kommer også med uddybende benchmark og den tilhørende udvikling for de seneste tre år.
Marketingeffekt:
Her får I opgjort i hvilken grad, at jeres kommunikation har formået at skabe flere potentielle og plukkemodne støtter, i forhold til det foregående år. Dette afsnit kommer også med uddybende benchmark og et overblik over de seneste tre års udvikling.
Segmentering af de potentielle støtter:
Her får I vist, hvor de plukkemodne og potentielle støtter befinder sig. Det gælder både demografisk, men også ift. deres livscyklus. Yderligere får I detaljeret indblik i deres færden i medielandskabet. Her kan I se, hvilke internetplatforme, tv- og radiostationer, aviser, ugeblade og magasiner (online + fysisk print) støtterne benytter sig af.
Støtter udenfor rækkevidde:
Afsnittet gennemgår hvilke typer, der fravælger jer på grund af manglende kendskab, dårligt image og de persontyper, som aldrig støtter NGOer.
Vil du høre mere om rapporten, eller hvordan Voxmeter kan hjælpe jer? Skriv til Adm. Direktør Christian Stjer på [email protected] eller ring i dag på +45 70 20 23 24, så hjælper vi dig.
70 20 23 24 • [email protected]